• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-03-17 13:29:53 följande:
    Helene,
    Vi hade en liknande diskussion vid lunchbordet idag. Såg hur de blängde på min matlåda som bara var fläskkarré i bitar (ofta knivbrist, så jag delar hemma) och ett paket vitlökssmör (ja jag åt ju inte hela, men...)...

Så satt dom där och diskuterade huruvida dom var vegetarianer och att det var ju bra att äta vegetarisk kost för att hålla vikten nere. Jaja...

Jag försöker inte pracka på dom min livvstil, så jag uppskattar att slippa höra negativa kommentarer om det hela tiden i gengäld. Fortsätter folk gnälla, så tänker jag börja sätta upp lappar om vad kolhydrater faktiskt gör med kroppen. 
    *Föreställer mig socker- och mjölpaket med varningstexter á la tobak*
  • Denebola
    selmv skrev 2011-03-17 15:12:36 följande:
    Var räknar ni ut exakt kolhydrater, proteiner, fett som ni får i er? 
     Finns det ngn sida som man fyller i vad man äter?
    matdagboken.se
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-03-17 16:52:18 följande:
    *fnys*
    Hahaha
  • Denebola

Jag har ätit konstigt idag...

Frukost: 2 lembas med bregott och ost, te med grädde
    Mellanmål: 1 lemba med bregott och ost, 4 ischoklad
    Lunch: Sallad (isberg, rivnamorötter, paprika, gurka, några oliver som smakade blä (fejksvarta, dvs inget att ha), dressing) Var på bjudlunch men de hade tappat bort att jag skulle ha specialkost...
    Mellanmål: 3 bitar knäckebröd med bregott, (kanske 4 ischoklad, minns inte)
    Fika: Ponesemla, 2 koppar kaffe med grädde
    Kvällsmat: Brysselkål med smör

Helvrickat alltså. Och det blev nog inte bättre av semlan, vet inte om det är att kroppen inte gillar den, eller om det sitter i huvudet, men jag mådde lite sådär efteråt. Anledningen till att jag funderar på om det sitter i huvudet är för att jag en gång (flera år sedan) åt semla + kaffe till förmiddagsfika, och kombinationen fett, socker och koffein för tidigt på dagen gjorde att jag var tvungen att gå hem och Kräks

Mådde lite bättre när jag hade ätit brysselkålen i alla fall, men det var ju i princip den enda vettiga maten jag ätit idag känns det som, och inte ens det var ju särskilt vettigt...

• Denebola
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-17 21:13:37 följande:
    Denebola: Hade det varit jag hade jag skyllt allt på brysselkålen.

Alltså, hjälp mig! Mina pones blir inte bra.. De blir torra och smuliga och jag har försökt åt alla håll och kanter att ändra och dra ifrån o lägga till ingredienser. Hur ska jag göra?
    Brysselkål med hyvlat smör över är mumma!
  • Denebola

Känner mig lite utanför, ingen annan som är 173:a?

• Denebola
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-17 21:32:29 följande:
    172.5 ^^ haha
    Det duger Avrundar man så blir det ju 173
  • Denebola
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-17 22:08:56 följande:
    Jag känner mig inte så lång.. Min 16-åring är 176,5 cm och min man är 193! Hans äldste son är nog närmare 197.. När jag umgås med dem känner jag mig som en pygmé.

(För övrigt är jag 164 enligt passet, men när jag går ner i vikt växer jag tydligen på längden, för på bvc var jag 165 när jag började gå dit med Vendel och sen blev jag plötsligt 167 när jag gått ner alla gravidkilon, för att krympa lite när jag var gravid med Vemund och senast jag var där hade jag vuxit till samma längd igen. )
    Tja, det är väl inte helt otroligt att typ diskar i ryggen inte trycks ihop lika mycket när du väger mindre. Det är en teori i alla fall, förutom felmätning
  • Denebola
    Kaya skrev 2011-03-18 08:22:01 följande:
    ps. hur gör man en brödig lchf-pizzabotten??? *vill veta*
    +1
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**