• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Usch, är lite bakis idag. Inte kollisbakis utan alkobakis, för jösses vad man känner av alkoholen nu jämfört med tidigare. Två glas vin och sen var det sovdags och trött som fasen idag.
    Tur man får äta fett iaf, så dagens frukost bestod av äggsmör och kaffe med kokosfett i.
    Tur man inte är fettskrämd

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    Denebola skrev 2011-05-07 09:48:37 följande:
    Haha, det där påminner mig lite om en tjej i min no 'poo-tråd som experimenterade med en massa olika ätbara grejer till håret (man kan ha citron, honung, havregryn, ägg etc mm). En dag så frågade hennes man "Ska jag slänga den här sista resten av köttfärssåsen eller ska du ha den i håret?"
    Hahaha vad bra sagt. Har funderat lite över det där med no poo, får se om jag orkar testa på det så småningom.
    löpardennis skrev 2011-05-07 14:02:00 följande:
    Läste din presentation igår via någon annan tråd och trodde lchf var Linköpings hockey club att du var deras fans. Så ser jag nu idag att det handlar om bantningspreparat och dieter hahahahahahhahahahahhaha. Är du verkligen seriös med denna tråden. Vad är det för fel på kolhydrater dessutom. Vilket skämt linda1976 verkar vara. Så alla vet så tycker hon om att umgås med sina kompisar över en bit ost och vin hahahhahah. Det måste vara en troll-användare. Aldrig att det finns sådana personer.
    Kolhydrater är djävulens påfund *kacklar hysteriskt* Demon
  • Faile

Idag blir det fusk. Är så fruktansvärt hungrig ( troligen pga vinet igår ) och har inte direkt nåt smaskigt att äta hemma, så det får bli en nachotallrik från texas longhorn.
    Imorgon blir det storhandling så inga nödsituationer inträffar igen

• Faile
    Bordeaux skrev 2011-05-07 18:45:18 följande:
    Texas är väl ungefär den bästa restaurangen ur lchf-vinkel. Massa stora köttiga biffar
    Ja, om man äter en stor fet biff hade det ju vart bra. Dumt nog älskar jag deras nachotallrikar vilket absolut inte är bra, men nya tag imorgon. Har dock lite ångest, men det får vara en engångshändelse.

Så jävla dumt ibland när man gått ner bra i vikt, så ska man belöna sig själv med skit. Hade lika gärna kunnat ta en smaskig biff som säkert egentligen är godare eftersom man slipper det där gnaget i bakhuvudet, men men...
  • Faile
    yena89 skrev 2011-05-07 20:58:08 följande:
    Ja det skulle jag med komma göra om jag ligger tillräckligt lågt på kalorierna. Frågan är hur bra jag mår under tiden. Ständigt hungrig och sugen på mer och kass i magen. Att folk itne kan förstå det? Du kan gå ner på allt sålänge du inte äter mer än du gör av med. Det går inte att gå förbi den lagen. Men man får välja en metod där man ligger på underskott, man mår bra, och går ner i vikt utan problem. Vare sig det är Atkins, GI, LCHF eller tallriksmodellen.

Lite tråkigt att även folk på "vår" sida ska bli lite extrema
    Fast jag tycker inte det är konstigt att man blir lite extrem och jobbig.
    Jag har ju tex 4 st nära vänner som gjort gbp. Hade jag börjat med lchf innan deras operationer, så hade jag gjort allt i min makt för att få dem att testa lågkolhydratdiet istället.
    Nu skriver jag en del om det på fb tex, eller i min blogg, allt för att kanske någon annan faktiskt ska få upp ögonen och slippa en operation med biverkningar resten av livet.
    Så jag kan nog anses lite jobbig ibland ja. Däremot trycker jag inte upp lchf i ansiktet på folk oombedd, ja förutom på fb och bloggen men där väljer ju folk om de vill läsa eller ej.

Sedan är det lite omgivningens syn på lchf som påverkar. Många tror ju att vi bara äter smör, grädde och fläskkotletter, så jag vill gärna visa hur det faktiskt ser ut och skriver därför ofta dagens middag osv.
    Och faktiskt, en av mina gbp-opererade vänner har nappat och nu fått sin mamma med diabetes typ 2 att äta lchf, så nu har hennes mamma senaste veckan lagt av insulinet helt Solig
    Så det går ju att påverka faktiskt, och jag vill påverka ( men inte vara en pain in the ass såklart ) eftersom jag tror lågkolhydratkost är bäst för väldigt många.
  • Faile
    Denebola skrev 2011-05-07 21:32:40 följande:
    Det är ju skillnad på att informera och att pracka på. Skriver du på din blogg/facebook är det ju upp till dem att läsa. Så länge du inte går och delar ut flygblad i brevlådor är det okej
    Flygblad! Att jag inte tänkt på det

Haha, näe men just på sidor som kostdoktorn kan jag tänka mig att folk blir lite bananas ibland.
    Har inte hamnat där själv, men känner ibland hur pekpinnarna nästan står ut ur öronen på mig när jag läser folks dumheter om att hjärnan behöver frallor osv
  • Faile
    yena89 skrev 2011-05-07 22:39:04 följande:
    råder dig att aldrig kommentera där heller om du inte är fanatisk :P Minsta lilla ord om att alla kolhydrater itne är dåliga så blir man attackerad av dom....som hungriga vargar...
    Näe, jag är inte typen som kommenterar någonstans egentligen, bara läser och förfasas. Förutom fl då
  • Faile
    yena89 skrev 2011-05-07 22:39:04 följande:
    råder dig att aldrig kommentera där heller om du inte är fanatisk :P Minsta lilla ord om att alla kolhydrater itne är dåliga så blir man attackerad av dom....som hungriga vargar...
    Kanske ska gå in och skriva hur gott det var med nachos idag då
  • Faile

Jobbig kväll. En kompis som är försvunnen och polisen inkopplad. Hoppas på det bästa

• Faile

Tack alla. Skriver inte mer just nu för man har inte gått ut med det ( vet ju inte vilka som häckar här inne ) , men nej det gick inte bra tyvärr

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**