Turboplingen skrev 2011-05-12 12:48:38 följande:
Måste fråga, hur ofta äter ni om dagarna?
Måste man äta en viss mängd eller behöver man bara äta när man är hungrig?
Första 2 dagarna va jag as hungrig och kändes som om jag åt nått typ hela tiden men inte nu..
Igår åt jag en skål med turkisk yohurt med frön och sen 2 ägg vid sidan om och 2 hamburgekött bitar.
Sen blev det 2 tallrikar köttfärssås med sallad, 2 vid lunch och en vid kvällsmiddan..
Sen åt jag inget mer...
Sen måste jag fråga, när ni unnar er något. Vad är det ni äter då?
Tänkte göra chokladbollar som jag hittade lchf recept på..
I början åt jag jättemycket men efter ett tag infann sig någon slags mättnad, så jag blir inte längre hungrig på samma sätt som tidigare. Jag har inte det där jättesuget i magen, utan ibland måste jag tom känna efter, är jag hungrig eller?!
Så nu ( efter ca 3 månader lchf ) äter jag 3 ggr om dagen och det gör jag bara för att jag märker att jag mår bättre av det, inte för att jag egentligen är hungrig. Skulle lätt klara mig på bara middagen annars.
Så det blir frukost, lunch/ mellis och middag.
När jag unnar mig något äter jag antingen mer kollisar till middagen, tex massa morot eller andra goda grönsaker. Eller så gör jag lchf-godis, det godaste jag vet är bountysarna som även finns i recepttråden. Nötter, ofta mandel och någon enstaka gång sockerfri läsk, men det är väldigt sällan.
Igår blev godiset hallon med grädde, mycket gott