Pokergirl skrev 2011-08-09 21:07:00 följande:
Är Cocosan också smaklös? Stod och höll i Rene Voltaires kokosolja men jag blev lite orolig över att det skulle smaka kokos så jag avvaktade.
Jag måste få detta förklarat för mig, grädde i kaffet, kokos i teet, vad är orsaken till att så många "fettar upp" genom kokos eller grädde? Är det för att slippa äta och därmed begränsa kolhydratsintaget maximalt?
Vet att kokos har många andra positiva egenskaper men dessa antar jag är bieffekter för LCHF.
Sen har jag läst att mejeriprodukter höjer insulinnivån, vet någon hur det är med kokosfettet?
Sitter och funderar lite på om jag initialt borde undvika just grädde i kaffet och istället ha kokosfett. Hoppas någon kan hjälpa mig!
Kokosfett är ju rent fett och innehåller inga kolhydrater. Grädde däremot är ju inte rent och innehåller mjälksocker/kolhydrater. Jag dricker sällan kaffe men om jag gör det så har jag en skvätt grädde i för annars tycker jag inte det smakar gott. Däremot te dricker jag rent eller med lite kokosfett i.
Jag har kokosfett i teet för att fetta upp lite, då vet jag att jag får i mig tillräckligt med fett. Dessutom ska det vara bra för både det ena och andra vilket jag tar som en bonus.

Äter gör jag helt normalt ändå.
För mig funkar det att äta grädde och andra mejeriprodukter men för en del har mjölksockret en negativ inverkan. Enda sättet att få reda på hur det står till är att pröva sig fram. Olika kroppar fungerar olika.
Vet inte om det var till någon direkt hjälp men det är iaf vad jag har att säga om saken.