• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

mikroE skrev 2011-03-18 10:04:54 följande:
    Här i Västerbotten har vi säkert snön kvar i minst en månad till. Tänkte glädja dig då skadeglädjen ju är den enda sanna glädjen. Om någon vecka har ni säkert marken fri igen...
    Pft, tänk på mig som bor i Norrbotten då
  • Denebola
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-18 10:11:10 följande:
    Har du något bra recept på Lembas? Har för mig att det är de som innehåller majonnäs, men jag kan minnas fel.. I så fall hoppar jag receptet för då är de för "degiga" för min smak. (Haha, aldrig är man nöjd!)
    Jag tycker att dessa lembas blir väldigt brödlika, jag gör på philly och inte mayyo. Blir inte alls degiga.
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-18 10:11:10 följande:
    Det är samma måttstock varje gång, så felmätning tror jag inte på. Jag tror också att ryggen trycks ihop mindre med färre kilon.
    Ja, man är ju kortare på kvällen än på morgonen p.g.a. egentyngden
  • Denebola
    Ziggystardust skrev 2011-03-18 10:12:33 följande:
    Jag bor också i Västerbotten! Var bor du? Var i Norrbotten bor du Denebola?
    Inboxar det
  • Denebola
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-18 13:38:37 följande:
    När man ska göra  Bounty (som min lillfis gillar men inte tål i köpevariant) kan man använda Sukrin Melis då - det som är som florsocker - eller måste man ha den andra varianten..?
    Nu har jag aldrig gjort Bountys, men ja det tror jag. Men det kanske är bra att väga upp det i stället för att ta med mått då det nog kan bli mer packat än vanligt sukrin.
  • Denebola
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-18 13:57:19 följande:
    Väga? Vad är det? Usch så jobbigt det blev nu då...
    Hmm... mät med ett måttband då?
  • Denebola

markerar var jag arg tråden så det blir lättare att hitta tillbaka nu när jag bara kan kolla via mobilen

• Denebola
    Linda1976 skrev 2011-03-21 15:29:54 följande:
    Av nån anledning har jag köpt ljust psylliumfrö (de är nästan hela, lite halvmosiga i påsen, men inte alls som fiberhusk) och Fibrex. Varför har jag köpt detta? Vad ska jag med det till? Nån som vet, för själv har jag ingen aning
    Är det inte något knäckebrödsrecept som har psylliumfrö i?
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-03-21 15:38:04 följande:
    Det vettefan Jag får leta!
    Knäckebröd

3 ägg
    totalt 3 dl av en blandning av lika delar av linfrön, kokosflingor och mandelmjöl (eller ½ del linfrö och ½ del psylliumfrön för krispigare bröd)

Rör ihop allt med gaffel och bred ut smeten tunt på en plåt.
    Grädda 15 min i 175 grader.
    Ta ut och skär bitar.
    Rosta sedan i 1 timme i 50 grader.

• Denebola
    Linda1976 skrev 2011-03-21 15:55:59 följande:
    ♥ Tack!
    Vet inte om du har testat det receptet förut, men jag tyckte att mandelmjölet + kokosen gjorde att det blev ganska sött knäckebröd, så nästa gång ska jag testa någon annan blandning.
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-03-22 11:41:59 följande:
    Jag vill slå ett slag för kokosfett. Det håller min mage i fin form. Jag går inte varje dag men å andra sidan äter vi inte så mycket kolhydarter som fyller magen. När jag väl går känns det att tarmen är tömd. Den känlsna hade jag aldrig innan lchf. Då kände man sig konstant svullen och som att man behövde få ut mer. Ska du testa kokosfett, ta 1 msk fm och em. Vräk inte på. Risken är att du får diarré eller mår illa.

Lättja: Japp, på´t igen bara Jag har fanken beställt en bikini (som pessimisten i mig vet inte kommer passa ) och den skulle vara trevlig att kunna använda i sommar! Nu kör vi!

yena: Shit happens, så är det bara. Undvik vågen och kör på. Det kommer lossna och försvinna!
    Jag måste också köpa ny bikini... I alla fall överdelar, kände mig som värsta porrbruden när jag provade mina gamla (LCHF har haft speciellt positiv verkan på vissa områden av kroppen Oskyldig) Problemet är bara att jag fortfarande är smal runt om så det är antingen specialbutik (=dyrt) eller trekants-knytbikini som gäller (=tråkigt i längden).

Är också gärna med på fotoutmaningen, även om jag kanske inte kommer förändras så mycket under tiden. Men jag har tagit bilder vid tre tillfällen sedan start, och då har jag sett skillnad. Men den senaste tiden har jag stått ganska stilla i vikt.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**