• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

P28 skrev 2011-03-23 16:31:51 följande:
    Hörni, detta med ischokladen. Hur mycket kan man "spä ut" kokosfettet med som max? Jag har 40 gram 90% lindt choklad i kylen som bara inte GÅR att äta ensamt för det är så bittert, tycker iaf jag. Hur mycket kokosfett kan man ta till 40 g choklad tror ni?
    Jag har gjort ischoklad med typ 1 del choklad, 1 del kokosfett och 1 del osaltat smör. Eller om det var aningen mer choklad än 1 del, men det var i alla fall ungefär de proportionerna. De blev goda, men smälte fort i handen, så det kan vara bra att ha hushållspapper till hands när man äter dem, eller äta snabbt direkt ur formen
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-03-24 07:57:45 följande:
    Dagens frukost: 30 gram rawfoodkex med 1 burk makrill i tomat (hällde bort lite av såsen), samt massor med Bregott havssalt på kexet. Totalt ca 8-9 gram carbs, liiiite högt för en frukost, men men... ibland får det gå. Jag festar till det lite

Man har verkligen ändrat sina värderingar vad "festa till det" betyder i matväg. Förr betydde det ½ pkt Ben&Jerry, eller ½ kg lösgodis....  Jag kan inte precis säga att jag saknar känslan efter svullande och hur ILLA man mår efteråt.... 
    Jag åt TY+grädde+kanske 6 jordgubbar
    Sesambröd+smör+ost+paprika
    Te+grädde

Antagligen way to high on carbs, men men
  • Denebola
    Kaya skrev 2011-03-24 11:18:53 följande:
    Förresten, hrmmm, får man större tuttar av LCHF?

(dagens fråga)
    Jag fick det Men så var mitt mål att gå upp i vikt också.
  • Denebola
    Nikhita skrev 2011-03-24 11:46:57 följande:
    Jag blir så ledsen. Är kanske känslig, men inte bara det att man själv inte trivs med sin kropp o försöker gå ner i vikt och så ska man ofta få höra av en tjej i skolan att man ser trött/sjuk ut! Snyft..
    Huh? Ofta? Har människan ingen taktkänsla alls?

Du får väl svara "jag är varken trött eller sjuk så det måste vara du som ser fel (eller dåligt)"

Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Denebola
    Nikhita skrev 2011-03-24 12:02:58 följande:
    Ellerhur.. Jag som använder concealer varje dag för att jag välsignades med att vara mörk under ögonen. Tyckte jag fixat till mig fint så får man höra det där... Ska nog gå o sola

Tack kram!
    Nej, gå inte och lägg dig på en solariebänk för den sakens skull!

(jag tycker ungefär lika mycket om solarier som margarin )
  • Denebola
    Kaya skrev 2011-03-24 12:03:15 följande:
    Ha ha ha! Då kanske det är så att jag går UPP i vikt av LCHF precis som du (ibland känns det nästan så)... Det var inte vad jag hade tänkt mig, men om det är så får jag trösta mig med bättre hy och bättre tuttar...

K
    Jag minns inte, hur mycket vägde du från början? Om du låg nära normalvikt så kanske det är därför Även om du inte går ner så är det ju ändå bättre med en snyggare kropp om den promt ska väga lika mycket
  • Denebola
    jeng skrev 2011-03-24 12:37:00 följande:
    Jag tar gärna större boobs om jag får välja! Har dock köpt en helt ny uppsättning BH nu, så det vore ju ganska otaktiskt!
    Haha, det gjorde jag i slutet av sommaren (är inte vid "min" specialbutik så ofta). Sen vid jul hade jag gått upp 2 kupstorlekar (samma omkrets) (kan vara 1 kupstorlek också, minns inte exakt, kunde ha två olika beroende på modell), så jag har till och med en bh från i somras som har prislappen kvar, som nu är för liten! Och nu var jag och köpte bikini nyssens, och har gått upp ytterligare en kupstorlek, fortfarande samma omkrets.

Har inte riktigt fattat det än, det känns riktigt wierd, som om jag fattar i teorin men inte i verkligheten. Men jag är helt fascinerad över mina "nya" bröst Och då har jag ändå bara gått upp ca 5-6 kg från start, varav 2-3 mer än min tidigare "normalvikt".

Har fått lite lovehandles och ass också, men har bara gått upp en "ynka" storlek i trosor Jag letar även ny sportbh (men då återkommer problemet "stora" bröst och liten omkrets...), för jag får världens klyfta med min gamla, och eftersom jag föredrar att träna i linnen och inte t-shirt så känns det lite väl utmanande

Jag provade för skojs skull samma modell av bikiniöverdel som jag köpte förra sommaren, och som jag tänkte att jag kanske kunde använda ändå i sommar, men HAHA vilken skillnad det var när det var rätt kupstorlek Får nog utvärdera den gamla igen

Men nu har jag en ny bikini att ta 1:a april-kort i (ska dock ta ett i den gamla också eftersom jag haft den på mina kort hittills)
  • Denebola
    jeng skrev 2011-03-24 12:48:53 följande:
    Jätteelakt!! SÅ säger man väl inte!
    Jag kör på ACOs brun-utan-sol 1-2 ggr i veckan. Jag är totala spöket i normala fall, och tål alltså inte sol och solarier speciellt bra. Dessutom gärna mörk under ögonen och lite flammig i hyn. Med min brun-utan-sol känner jag mig skitfräsh och ser betydligt friskare och piggare ut!! Bara ett tips. 
    Då kan jag passa på att tipsa om Charlotte Island från Lush, den luktar skumbananer i choklad och är en vanlig hudkräm fast med lite färg, så man tvättar bort den (den stannar alltså inte). Man kan blanda ut den i lite vanlig hudkräm om man t.ex. vill smörja lite i ansiktet utan att det ska se för dumt ut
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-03-24 12:57:03 följande:
    Lilla du, hon är AVUNDSJUK!
    Hade med en sån kompis. Hon är större än mig men var alltid tvungen att visa hur mkt bättre hon var. När jag hade gått ner i vikt så det syntes och folk faktiskt frågade om jag hade gått ner då sa hon "men det syns ju itne ens" i hopp om att jag skulle bli ledsen och vräka i mig mat och gå upp allt igen, för jag får ju absolut inte bli smal för henne.

Så jo, antingen är hon en tjockis själv och är avundsjuk att du hittat en unerbar metod och går ner i vikt.
    Eller så är hon normal men avis för att hon själv måste gå hungrig hela dagen för att hålla vikten.
    Eller så är hon bara en sån som lever på andras energi. Alltså att säga en massa elaka saker för att känna sig själv bättre. Såna månniskor mår aldrig bra!

Lyssna inte på henne. Du är jättefin, och alla kan se lite trötta ut ibland! :D
  • Denebola
    ThePointOfItAll skrev 2011-03-24 13:54:45 följande:
    Fastnade på kostdoktorn.se, funderar på om jag ska skriva ut något och lämna till förskolechefen. Jag frågade nämligen personalen för ett par veckor sen om det finns någon möjlighet att få dem sluta servera margarin och lättprodukter på dagis. De svarade att det är vi föräldrar som kan påverka...

Snart ska jag ju börja med smakisar till min lilla tjej(eller om ett par månader rättare sagt), ska bli kul. Har gjort egen mat till båda mina pojkar så det blir ju samma sak nu. Har varit lite orolig förut att maten inte ska vara rätt sammansatt, nu känner jag mig mer säker. Tyvärr kommer maken från ett land som har ris som basföda så barnen äter ju rätt mycket kolhydrater. Men mellansonen verkar gilla min mat i alla fall, han äter gärna grönsaker och sås, men ibland bara riset istället. Har svårt för att få i mellanbarnet protein, han äter inte köttet/kycklingen om jag serverar det. Några tips?

Har lagt märke till en ny förbättring av lchf, mina tänder är rena! Förr var jag alltid skrovlig på tänderna på kvällen efter en vanlig dag, även utan en massa godis. Nu har jag helt blanka tänder dygnet runt, så blanka att jag nästan glömmer att borsta tänderna... Någon mer som lagt märke till detta, ännu ett bevis på kolhydraternas dåliga inverkan!
    Jag har också tänkt på det med tänderna

Sen är det nog viktigt att komma ihåg att barn faktiskt behöver kolhydrater på ett helt annat sätt än vuxna, eftersom de växer (insulin är ett tillväxthormon om jag minns rätt). Men visst bör de äta av alla matgrupper, inte bara kolhydrater Det funkar inte att servera proteinet i annan form, t.ex. hemmagjorda kycklingnuggets, sätta strimlat kött/köttbullar/etc på spett etc. så att det blir lite roligare att äta?

Bra att du är på dagis angående margarin och lättprodukter!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**