• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hokuspokus: jag har stenkoll på vikt, innehåll o mängd på allt jag stoppar i munnen, men jag står still för det. Men det har nog med min matbakgrund att göra (svältfiet, hetsäta, svältdiet, hetsäta osv)

• stjierna

Hokuspokus: jag har inte bråttom, det får ta sin tid :) jag har fullt upp att njuta av att må SÅ bra! Jag hade så många problem som är som bortblåsta sen jag började med LCHF!

• stjierna

När jag äter ute så försöker jag äta "det bästa alternativet", ex:
    Harrys har GI-måltid, MAX har low carb burgare, Grand Hotell i stan har caesarsallad (to die for!). Annars äter jag "dagens" men plockar bort uppenbara kolhydrater.

• stjierna

Idag har jag tappat greppet helt, eller egentligen började det igår med ostbågar.. :/ dagens lunch var burgare med pommes, mellanmål blev en fet cheese cake med latte.. Hua, jag vill inte ens tänka på alla KH som flödar i mig nu... :'(

Jag är helt off och den KHsugna delen av min hjärna vill bara skita i att äta LCHF och bara vara "nöjd" med hur jag ser ut. Den delen skriker också "jag orkar inte meer!" fast LCHF inte ens är jobbigt att följa! SUCK.

Och det värsta är att jag har EXTREMA sug både vid ägglossning och mens (som varar sju dagar) så varje månad är det 10 dagar av månadens 30 som hela jag bara skakar efter kolhydrater....

• stjierna

Glass: egentligen inte. Jag försöker stilla sugen med tillåtna saker, men det slutar med att jag äter först tillåtna och sedan fyller på med otillåtna - HCHF, alltså ;)

Det jag saknar mest är att kunna äta en god fika (läs: kaka/bakelse) typ en söndag hos mamma. Och när jag har ÄL/mens vill jag bara frossa i allt jag ser - jag blir aldrig mätt då!! Jag skulle kunna äta hur mycket som helst då, och att äta hur mycket som helst som är ok (typ ostar, ölkorv, räkor o dylikt) blir ju ganska dyrt...

• stjierna

Glass: och jag såg att du gått ner massor - grattis! Jag är så avis! Vågen visar -2 här.... Sjukt deppigt. Jag hatar att min kropp tror att den måste spara allt jag äter...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**