-
gillar det tyvärr inte själv, men det har jag nog iaf saker till hemma....karilee73 skrev 2011-03-16 20:57:25 följande:Jucea: har testat en del lchfgodsaker och Bounty är klart överlägset ( med smör istället för kokosfett).
-
Alltså jag kissar heeeeela tiden!
Ännu en kväll idag där kvällsvikten är lägre än morgonvikten! Det säger ju en del! :-P har jag tur så är jag under 69 imorrn, och då kommer det verkligen kännas som att jag är på rätt väg, och på väg bort från den där 70-siffran igen!!!! -
Ja, alltså... bebisar ska ju inte göra annat än fetta på sig! De ska ju gå på HCHF i så stor utsträckning som möjligt...Faile skrev 2011-03-16 21:21:43 följande:Ja alltså man säger att mättat fett är bra eftersom det finns i modersmjölken.
Men man säger även att kolhydrater är dåligt, trots att även det tydligen finns i mjölken. -
Kaya,
Jag gör det här.
(FAN skulle ha bakat ny sats idag, nu har jag ingen frukost imorrn......)
http://www.lchf-recept.se/knackebrod/
Det blir ganska salt om man tar som i receptet, men jag gillar det. Jag tycker det blir lagom lixom, det känns nästan lite som salta kex som man kan ha till ostbricka! -
Håll ut! Det du tappar i början är vatten, därför går det så snabbt! Nu börjar du kunna se din faktiska viktnedgång, och om det är lågt nästa vecka också, så kan du ju börja dra in lite. Eller visst, om du vet med dig att du ligger högt på kalorierna så kan du ju dra ner redan nu! Hur brukar du ligga på E% fördelningen?nassu skrev 2011-03-17 06:08:47 följande:Gomårrån!
Invägning och endast -200g på hela veckan! :/ Måste erkänna att jag känner mej besviken. Första veckan -1,7kg, andra stilla och nu då 200. JAg vet ju att jag får i mej en hel del extra kalorier (alltså över vad jag behöver). Men jag har legat mycket lågt i kolhydrater under hela de 3veckorna jag hållt på med LCHF,. typ 10-15g/dag. Tror ni att jag
a) behöver ha tålamod och sluta stirra på vågen när jag ännu är så "i början"
b) ska kolla efter litet grann med kalorierna iallafall och försöka hålla mej på rekomenderad mängd (1900kcal) ???
Fick min mamma med att prova på LCHF, så hon började i måndas. Hon har haft problem med magen och behöver gå ner ett några kilon. Men nu är hon ännu hårdare i magen än från början (vilket ju var problemet) VISST är det så att det kan vara så i början ? Har nämligen sagt så med mycket övertygande röst åt henne ;)
Jag vet inte om jag skulle säga att LCHF hjälper mot trög mage. Vissa tycker att det gör det. Men jag tror mer det handlar om att få i sig rätt mat. Ät bröd med fiberhusk och sesamfrön eller physsillumfrön i, ta physsillumfrön med vatten på morgonen, få in kokosfett i maten, och först och främst, se till att dricka mycket vatten!!! -
Jag är överlycklig!!! 1.1 kg minus SEN IGÅR!!!!!!
Totalt sen i måndags är det nu 1.6 kg ner!! Helt fantastiskt. Och JA jag vet att det är mestadels vatten, men det är ju sjukt att jag hade så mycket vatten kvar trots att jag faktiskt legat på 20-30 gram senaste veckorna!! Jag är verkligen peppad nu!
ost och kaffe till frukost, glömde ju bort att baka nya knäckisar igår kväll... -
Tack!Linda1976 skrev 2011-03-17 08:11:11 följande:Heja heja!!
Har nu läst Buffé från ICA. En artikel som rek margarin att steka i och majsolja till fritering kan man ju knappast ta på allvarJag blir så förbannad!!
Ang artikeln: Speciellt inte när den heter "det goda fettet"..... Ides inte ens läsa den, men jag har iaf sparat tidningen.... Ifall att jag vill få upp lite temperament nån gång -
Jag HATAR scans bacon, mår illa av lukten... Tycker det luktar härsket! Trodde först det var fel på de vi hade, men vi har köpt nya flera ggr och det luktar precis lika illa ändå. Jag kör på icas, och tycker det smakar som riktig bacon ska smaka!
-
Alltså..Andrea85 skrev 2011-03-17 08:46:17 följande:får man fråga en sak, om ätardag, det ska man ju inte ha fattar jag. Men när man pratar ätardagar brukar man ju tänka en i veckan. Men om man har en i månaden då? Om man bryter ketosen eller hur man nu säger. Hur lång tid tar det att komma i fas igen egentligen? För det jag känner är att jag vill äta så här forever. Men jag kommer inte fixa det om jag inte får fuska i alla fall nån gång ibland. Men hitils har ja inte vågat för att jag har fått för mig att en ölkväll kommer straffa sig typ en månad. eller nojar jag bara?
Jag tycker att du ska ge dig på en rejäl fuskardag när du har ätit lchf i nån månad, och se hur du mår av det. Sen kan du ta ett nytt tänk kring om du verkligen vill fuska!
Jag tycker personligen att det är bättre att lägga sig på en liberalare variant av lchf, eller mer gå över till GI fas 2 (samma sak som en liberalare lchf) om man känner att man inte vill äta strikt. Att hoppa i och ur ketos är ju inget vidare för kroppen, och när du äter strikt LC så blir kroppen mer sockerkänslig än den varit tidigare, och då mår den inte bra av att plötsligt få kolhydrater.
Alla faller vi dit nån gång, men det är också rätt många som kommer in här och beklagar sig samma kväll eller dagen efter för att dom mår så förjävla dåligtSå det tål att tänkas på. Varför ge kroppen nåt som den reagerar så våldsamt på?
-
Tack!Mamma till två mirakel skrev 2011-03-17 08:51:53 följande:Men guuud va avis man blir!! fantastiskt att du lyckas så bra!! såå glad för din skull!!!
Minus ytterligare 200gr idag...68,7kgalltså 2,2kg sedan föra måndagen...härligt!
Jag har ju stått still sen typ innan jul nu, så det var verkligen på tiden att få se vågen peka neråt igen! Hoppas det håller i sig bara, för nu är det ju mest vatten som försvinner!