• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

FAST, som det är nu äter jag mycket ur "ej tillåtet" för oss 0or inom ramen av LCHF. Som ett test kanske jag borde undvika bacon o komjölksostar och äta ir de andra två kategorierna, bara för att se om det gör skillnad!

• stjierna

Kvällsmaten blev nog en fullträff ur mitt nya sätt att äta - LCHF 0 (lchf för personer med blodtyp 0)!

Spenatsoppa med lök, smör, ägg och mozarella. Alla inom godkända områden, varav smör, lök och spenat gynnar viktnedgången. :) och jag är MÄTT.

vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna

Hjälp mig tolka: enligt tabellen får jag inte äta kokosnötter - gäller det då enbart färska kokosnötter? eller får jag inte äta kokosmjölk/kokosflingor/kokosfett heller? Vad tror ni?

vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna

Nu är jag pepp igen efter att ha fått en "utmaning" i dieten! :D ny vägnimg o mätning i morgon, så får vi se vad som sker! Har iaf varit o inhandlat, för mig, massa OK matvaror! Hittade en suupergod getost! O hjärnkontoret snurrar av idéer på mat nu :D

• stjierna

Hon den där: gör egen isglass? Annars är mitt tips att dricka kallt vatten i mängder ;)

• stjierna

Hon den där: ang om man kan dricka vad som vet jag inte.
    Isglassar:
    Vatten, jordgubbar (halvmosade och några skurna) m basilikablad
    Blåbär, vatten, vaniljpulver
    Hallon, vatten, kardemumma

ELLER köp smaksatt ramlösa och frys in som det är (finns ju MASSOR smaker, typ smultron, äpple o dylikt)! :)

• stjierna

Hoppet 3: jag köpte två st. En som bara hette "vit getost, medelsmak", men enligt hemsidan heter Chevrette - ser ut som en vanlig prästost i formen men helt vit o utan små hål. Den kom från Wernerssons. Sen köpte jag en som nog mer är tänkt som dessertost, men jag har den som "jag är suget på något"-ost - den hette Cabra al Vino (dränkt i rött vin) o hade 1.8 KH/100 gr.
    Garcia Baquero har gjort den!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**