• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

joller skrev 2011-04-18 18:09:31 följande:
    Det kommer du klara galant!!! jag håller tummarna hårt för dig!
    Jag har själv haft en pappa som i många omgångar berättat för mig att jag har tummen mitt i handen så att säga, flyttade hemifrån när jag var 17 för att jag inte pallade med honom.. idga har jag ett bra jobb där man e mycket självdrivande, har jobbat fackligt och har stort förtroende än idag bland mina kollegor, har en bra och stadig lön, har en liten familj bestående av min sambo och min dotter... och jag anser mig vara en bra mamma :D

så du kan! det e bara att ge sig fasiken på allt och anta så mycket nya utmaningar man kan :)

Lycka till som sagt!!
    styrkekram till dim med Hjärta
    Vad underbart, tack för dina ord :)
    Flyttade ju när jag var 19 och det har väl vart lite strul nu senaste när det gått dåligt i skolan och jag itne får csn. Så det är min mamma som betalar allt för mig just nu bara för hon itne vill att jag ska flytta hem. Eller, hon vill ju se mig men hon vet hur det blir när jag är hemma,
    Det är samma för brorsan. Han har ignen motivation bara för att han hela tiden får höra att han inte duger till nå. Så nu frågade han om han kunde flytta in til min lill etta så det ska vi nog fixa. Vad gör man inte för sin jobbiga lillebror va ;)

Men jag tror verkligen att jobbet kan hjälpa mig och så ska jag ta ett uppehåll på hösten och ta igen lite saker och bara komma bort från plugget (tog ingen paus efter gymnasiet) och sånt. Och så har man väl kanske nått sin vikt till vår-terminen och då kan man börja med massa ny energi och självförtroende :D För ja, jag tror,och vet, att människor kan vara väldigt ytliga. Har redan märkt skillnader i folks beteende efter att bara ha tappat 15kg.

nej usch vad mycket jag skrev nu :o
  • yena89
    Annanym skrev 2011-04-18 20:17:20 följande:
    Vad konstigt att läsa det du skriver om att du inte tror på dig själv. När du skriver i tråden verkar du så kompetent och framåt på alla sätt, så uppfattar jag dig. Kom ihåg att vi är alla fina och värdefulla, med massor av resurser.

Att din styvfar var tvungen att trycka ner dig för att växa själv är otroligt tråkigt, men låt det inte styra resten av ditt liv. Det handlar om honom och om hans oförmågor, inte om dig. Du är bra precis som du är. Och självklart håller jag tummarna!
    Ja, men då är det en skärm mellan mig och er :) Träffar man mig på riktigt är jag ganska blyg, vågar inte prata och är väldigt osäker på mig själv. Sen känner jag mig ganska bekväm i denn tråden och känner att jag ändå har lite kunskap så då blir det också en annan sak :)
    Men tack :)

Btw, känn er avundsjuka ;) "kändis" Katta från "Du är vad du äter" har kommenterat MIN blogg! ;) MOHAHAH!!!!!! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • yena89

Joller:

Haha, alltså känner jag mig bekväm med folk då är jag väöldigt rolig, snackar och skrattar och visar min dåliga humor. Det är mest människor jag inte känner och inte släppt in genom "muren" som jag är osocial mot. Och det är inte många jag släpper in kan jag lova :P

Vilka elaka kollegor, säg ifrån tycker jag! även om dom kanske "skojar till det" så är det inte ok!!

Dom ska bara vänta och se tills du gått ner alla kg och när dom frågar kan du säga "jag åt mig ner i vikt" ;)

Aww tack vad snällt av dig att säga så^^ Men om du kollar på inlägget som heter "transformtion" kanske du även där förstår lite mer varför jag är osäker på mig själv :)

• yena89
    Nallebjörnis skrev 2011-04-19 10:42:48 följande:
    totalen är 7 och på papprena står det att den ska vara på 2,9-6,1
    hdl är på 1,2 och på papprena står det att den ska vara på 1,0-2,7
    ldl är på 5,0 och på papprena står det att den ska vara på 1,2-4,3
    Fick du veta dina triclycerider också?
  • yena89
    yena89 skrev 2011-04-19 12:18:34 följande:
    Fick du veta dina triclycerider också?
    Jag frågar eftersom det finnns två typer av LDL, bra fluffiga LDL, och små farliga LDL.
    Man kan inte se om dina är stora fluffiga eller små farliga.
    Därför måste man titta på triclyceriderna. Har du ett lägre triclyceridvärde än HDL är det fina fluffiga LDL-partiklar du har så då är det alltså inte farligt med ett högt LDL :)
  • yena89
    Faile skrev 2011-04-19 14:58:59 följande:
    Läste precis den här tråden och gud vad trött jag blir på alla idioter.
    Hjärnan behöver kolhydrater blablabla. Jamenvisst, utan lasagneplattor sjunker hjärnfunktionen direkt.....Tomte

www.familjeliv.se/Forum-24-406/m58480836.html
    Hahah, visst blir man trött på sånt x)
    Oftast är det ju hjärntvättat folk som inte har någon humm om människans anatomi och metabolism. Jag gillar att diskutera men då ska det vara vettigt folk med kunskap och som dessutom är öppen för andra saker och inte bara "Kan jag kan du" :P

För jag tror att vi är menade att äta kolhydrater dock itne i den mängd och form vi äter idag. Och så finns det männsikor som är lite annrolunda och som itne klarar av kolhydrater. Varför skad et bara finnas en universal-grej?
  • yena89
    Faile skrev 2011-04-19 15:38:25 följande:
    Ja, det som gör mig så trött är ju att vi ( de flesta av oss ) faktiskt äter kolhydrater. Att man skulle behöva det från mackor och pasta är ju liksom bara dumheter. Då tjatar alla om att man minsann måste äta baljväxter osv, jag vet inte ens vad en baljväxt är ( sant ) Förvånad Troligen har jag aldrig tillagat en baljväxt i hela mitt liv och uppenbarlilgen klarat mig rätt bra ändå

Sedan är naturligtvis devisen " lite av allt" bäst, för de det funkar för. Jag kan det uppenbarligen inte. Ge mig en potatis och jag tar 3 till, en macka och jag äter mackor tills jag ligger i soffan spyfärdig, 1 ostbåge och jag trycker i mig hela påsen på en kvart.
    Att folk inte ens försöker förstå gör mig heligt förbannad. Men det är som det är, har lite pms idag också vilket triggar mig rätt bra
    En baljväxt är en växt som växer på en balj... haha ne men ja vet inte heller :o Är det inte typ vete, ris och sån skit?

"Ja men vadå jaaaaaag kan ju äta en macka och vara nöjd med det och jaaaag ärju normalviktig" ;)
  • yena89

Hallå jag vill också ha sån där "" gubbe! Hur gör man? :o måste man va nå speciell medlem? :o Just nu stjäl jag från er andra mohaha {#emotions_dlg.djavulsk}

• yena89
    Denebola skrev 2011-04-19 15:47:16 följande:
    Meh, baljväxter växer i baljor

sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84rtv%C3%A4xter 
    Hahaha det vart ju nästan rätt då iaf ;D hahah eller inte kanske
    Denebola skrev 2011-04-19 15:47:40 följande:
    : - D utan mellanslag
    Meh var det så enkelt bara :o  iiihihihii *hoppar runt och dansar som en liten flicka*
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**