• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ska idag avnjuta frukost med Bagerina-mix-bröd. Såg riktigt bra ut när det kom ut ur ugnen. Dessa mixer är ju dock hutlöst dyra. Denna skulle man dessutom addera 5 ägg och 4 dl crème fraishe till.

• standby
    rödnos skrev 2013-04-08 21:05:46 följande:
    jag tror jag skiter i lchf nu. det funkar inte denna gången och jag mår faktiskt inte lika bra som förra heller.
    fan. 
    Var inte så hård mot dig själv nu! Du har 2 barn att ta hand om och lyckas ändå ge dig ut på mastodont-träningsrundor. Du gör ett jättebra jobb!

Har du testat att inte vara så strikt? Kör liberalt nu tills du mår bättre. Dra ner på pasta, vetemjöl, bröd, ris och potatis och så klart de sockriga sakerna men var inte benhård. Du behöver kanske inte alla måsten just nu tänker jag.

Jag hoppas du snart känner dig bättre. Vet ej om du har det "jobbigt" med barnen men själv fick jag 2 barn på lite mindre än 2 år och mådde piss rent ut sagt tills jag började jobba när barn 2 var 1 år. 
    Han sov inte, var missnöjd, hade ont i öronen osv och jag ville klara allt, vara smal (vilket jag iofs var men det tack vare att jag viktväktade och åt för lite samt promenerade mycket och tyvärr rökte).

Det kan vara jättejobbigt att vara hemma med barn men det "får" man ju inte säga/tycka.

Det tog 6,5 år, sen fick vi en liten sladdis så de jobbiga minnena bleknar och kvar har man de härliga :)   
  • standby

Yay, äntligen känns det lite positivt för mig. - för fettprocenten och + för muskelprocenten.

• standby

Familjen åt pizza och sushi, jag hittade en tapas-bricka på Coop som var helt ok! Till kvällen blir det gorgonzolasalami, parmesansalami, ngn stark salami samt kittost. Mums.
    Så himla gott att köpa tunt skivad salami i charken.

• standby

Spana - jag har inte provat allt men av det jag provat tycker jag bäst om just ICA Stevia Strö.

• standby
    Stokke skrev 2013-04-17 06:54:16 följande:
    Jag dricker oxå mycket vatten, Loka, Ramlösa. Har slutat dricka BonAqua är för söt tycker jag. Men Lemon pie föll mig verkligen inte i saken. Har en jordgubbssmak jag tänkte ta idag.

Vissa av BonAqua innehåller rätt mycket kohydrater också har jag för mig. De jag har smakat tycker jag inte heller smakar bra, mer vatten med pyttelite saft i än smaksatt vatten :)
  • standby
    Ninis skrev 2013-04-22 12:36:02 följande:
    Då har läkaren varit här och jag har fått svar på alla mina frågor. Kontrollröntgen görs i dag eller i morgon. Om allt ser bra ut får jag åka hem på onsdag.

Det tar tre månader innan dissektionen läker och under den tiden ska jag inte träna eller bära tungt och inga hastiga rörelser med huvudet. Har uppstått ett anuerysm vid dissektionen och ibland finns det kvar efter att dissektionen har läkt. I så fall måste jag äta Trombyl resten av livet. Började med Waran i går kväll, så nu går jag omkring med ett tjusigt Waranhalsband.

Jag jobbade tidigare på apotek, en kund visade mig sin Waran-bricka som han hade låtit göra i guld, han skulle stå på W hela livet.
    Hoppas du slipper använda det så länge. Var rädd om dig Ninis!

Idag har jag gjort underbara köttfärsfyllda auberginer med ostsås, det är nog 17 en bland mina topp-3 rätter.    
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**