• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag tror iofs björkpollensäsongen var rätt mild i år men jag behövde ej allergitabletter, droppar el spray alls.
    Första gången jag klarat mig utan sen jag blev allergisk, och det är 30 (!) år sedan.
    Vet ej om det är tack vare lchf men glad är jag iaf.
    Solklart är dock att min jobbiga ledvärk i fötterna försvann snabbt med lchf.

• standby

MTLL - jag äter antingen middag eller ett ägg, fröknäcke med pålägg etc minst 2 timmar före träning.
    Är jag inte hungrig äter jag inget alls innan :)

• standby

Önskar jag också kunde känna mig stolt. Är 1,74, började på ca 84 och står nu på ca 69. Har varit ner på 67,7 men runt 69 verkar min kropp gilla.
    Jag tränar inte mängder men rätt mastiga styrke- och konditionspass i kombination 2 ggr/v, springer ibland utöver det.
    Inser jag borde köra fakir eller mejerifritt. Vill ner t 65! Har dock inte motivation nu alltså vill jag inte tillräckligt gärna :P
    Men som sagt, skulle vara skönt att känna sig nöjd över det jag gått ner men jag är alltid rätt hård i mitt omdöme om mig själv.

• standby

Tack TM och bra kämpat Fiamedbarn!

Jag anser att det för min del iaf är bättre att ta lite choklad ibland (jag kör alltid över 80% dock), lite rostade mandlar eller jordnötter än att gå och tänka "jag får inte, jag får inte" för det funkar ej för mig i längden.

Jag ligger nu stadigt på 69 kg och då har jag på senare tid varit mkt liberal. Mao jag har unnat mig en del saker som inte är lchf men ätit bra, ren mat.

Idag grillade vi och då åt jag 2 grillade marshmallows, de smakade underbart! Jag gör det inte så ofta, jag går ej upp av det och det triggar inte ett kh-frossande efteråt för min del.

Snart ska jag och mannen på resa, utan barn. Då kommer det bli för mkt avsteg är jag rädd :D. Men det är typ en gång i livet jag kommer resa dit och cafelivet och restaurangerna är en stor del av vistelsen så det får bli som det blir.

• standby

Mellan barn 1 och 2 gick jag ner jättebra, vägde ca 9 kg mindre än nu, efter barn 2 gick jag ner igen.
    Nu efter barn 3, som föddes 9 (!) år efter barn 1 har det varit betydligt segare.
    Gissar att både min nu högre ålder och inte minst att jag fått hypothyreos spelar in.
    Så jag ska verkligen försöka landa i att det är ok för min del mellan 65-69 kg.
    Ett nytt måste för mig är dock att träna regelbundet och känna mig hyfsat i form, det hade jag inte tid/ork till att bry mig så mkt om när de 2 första var små.

• standby

Telgebo - jag kör mbt ist. Med te alltså.

2020 - jag tar ofta två fröknäcke med pålägg samt te till frukost. Tröttnar aldrig på det. :)

• standby

Se upp lite med olika grädde. De som håller länge brukar innehålla tillsatser. Jag kör alltid 40%-ig.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**