• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Aaaah en massa försvann!
    Tack Såphia!
    Vad jag skrev mer var att lchf är viktneutraliserande för mig.
    Och att jag till skillnad från dig tyvärr inte kan säga att jag inte alls ätit "dålighetet" men jag har iaf gjort det undantagsvis :).

• standby

Jättebra resultat tycker jag! Heja dig :)

ollebulle86 skrev 2013-08-09 10:30:46 följande:
    Tredje veckan på lchf blev resultatet 0,7 kg ner. Första hela veckan utan fusk, de andra två veckorna har det slarvats rejält!

-2,2 kg på de tre veckorna.

Det går inte snabbt, men det går

• standby

Jag tycker en bra Texas chili slår pulled pork. Högrev gör sig grymt bra i långkok.

• standby

WendyW, absolut no bean! :)
    Då jag äter rätt liberalt nu blir det pad thai ikväll. Inte all in på nudlarna dock.

• standby

Tack Vårdutbildad förälder för bra inlägg!

Rödnos - japp, typ samma lika fast högrev isf karré. Ink chili och habanero, mmn...

• standby

Pofiber ersätter inte direkt mandelmjöl. Vissa recept är det både och i men tex pones görs uteslutande på Pofiber som "mjöl".

• standby

Grattis LokesMammi!

Tror det finns en sån tråd men har tyvärr inte någon länk t den.

• standby

Hej alla. Längesedan jag skrev men jag läser allt. Har nu hunnit gå två år för mig+lchf.
    Jag har länge varit för lat/tyckt det varit för tråkigt att registrera allt jag äter men nu har jag ändå gjort det ett gäng dagar och det är riktigt nyttigt!
    Jag upplever att jag lätt underskattar mängden kh som slinker ner under en dag. De dagar jag äter bra ligger jag ändå mellan 25 och 30 g kh, mjölk i mina stora mängder te hjälper till bl.a....
    Just nu väger jag 3 kg mer än vad jag gjort som minst, skulle helst gå ner 5 kg fr nuvarande vikt men det sitter hårt.
    Bråkig sköldkörtel gör inte det hela lättare.
    Följer Rödnos spurt här mot bröllopet (grattis till det! :) ) och blir inspirerad.
    Av er andra också!

• standby

Myzan - jag har kört i över 2 år och har aldrig räknat förrän några dagar nyligen bara för jag ville se hur mina dagsintag såg ut.
    Mitt råd är: njut av god mat, lär dig vad som är bra lchf-livsmedel och strunta i att räkna.
    (Jag har gått ner en hel del trots att jag inte räknat :) )

• standby

Ang mattips: Paj går ju att variera massor.
    Jag brukar göra pajdeg med mandelmjöl, funkar jättebra.
    Jag har alltid pizzzabottnar i frysen, gjorda av Pones-smet. Perfekt att snabbt slänga ihop en pizza på.
    Ägg/tonfisk/majo/cf/rödlökröra på fröknäcke.
    Är jag helt utan inspiration kan lunchen ibland bli 2 kokta ägg, en burk makrill, majo och bladspenat.

• standby

Majuni - ja gör jag ngn mer gång kommer jag nog dela degen på 6 istället.
    Vi hade 2 som stod med fyllningen i över natten i kylen, mmmmm vad goda de blev då!

• standby

Bra jobb Rödnos! Vad har du hittat för vätskedrivande te? Jag samlar extremt med vätska vid ÄL så jag är ute efter sådant.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**