• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis - ja kanske det. Körde ngt nagel-kosttillskott en månad men det hjälpte inte heller.
    Idag väntar cirkelgympass from hell! Kuuul men sjukt jobbigt.

• standby

Spana, Kostdoktorn tycker de produkterna är bluff. Jag skulle dock äta upp om jag redan hade köpt men inte ta dem så ofta.

• standby

Jag sitter och väntar in ett riktigt tungt pass nu, har inte ätit sedan lunch.
    Får se om jag överlever :).
    Hann ej äta mellan jag kom hem och det var dags att sticka.

• standby

Heja Ninis. Själv segar jag på, +/-1 kg hela tiden.. Kroppen tycker jag är lagom men jag håller ej med :)

• standby

Rödnos, max 20 ägg eller max 20 g kh? :D
    Jag läste snabbt först och tänkte på max 20 st ägg men förstår du menar g ha ha. Gick lite för fort där för mig.

Jag har gått upp 1 kg i fredags från fredagen innan. Tills idag har inte något släppt. Jag blir så trött på mun kropp som håller på så här.
    Vet ju att jag går ner det där kilot men når ju ALDRIG mitt mål när det hattar så här.
    Antar att jag borde ge mig på mejerifritt men jag drar mig...

• standby

Såphia - är du nära ditt viktmål? Jag väger ca 2,2 kg över mitt mål. Har varit 7 hg ifrån som närmast. (Och det var precis EFTER Thailandssemester samt jul/nyår med en hel del avsteg...)
    Eller om jag ska vara lite hårdare mot mig själv så är jag 4,2 från viktmål men -2,2, vore helt ok!

• standby

Rödnos - krya på dig. Jag konsumerar dock rätt mkt kokosfett och har aldrig mått dåligt av det på något sätt. Kör Biofoods.

LillfisenE - jag är i precis samma sits! Upp ett kg sedan igår, upp 1,5 senaste veckan. Tränade rätt tung styrka i söndags.
    Jag vill ner 4-5 kg nuuuuu! ;)

• standby

Jag måste bara få ösa ut mig, är så nere och har ingen att prata med detta om... Min man blev helt tvär igår när jag sa att jag ev ska testa mejerifritt. Då kan vi inte laga mat ihop etc etc och varför ska jag köra mejerifritt? Det är hela tiden tjafs och missnöje över min kost och min träning. Jag tycker inte att jag "ställer till det" på något sätt för att jag tex äter stekt kål istf ris till maten. Han verkar störa sig på att jag hittat ngt jag brinner för och som jag gillar, han anser att jag ej behöver vara så strikt nu när jag gått ner så pass mycket men för mig handlar det nu om de sista kilona plus att jag VET att jag har svårt att vara mer liberal. Jag är lite av allt eller inget när det kommer till kolhydrater. Men det passar ju MIG! Jag vill inte äta pasta, potatis, bröd, ser ingen som helst anledning att göra det. Inte känner jag mig mindre olycklig av att jag har gått upp i vikt heller.... Trots bra träning och bra kost. Inte precis vad jag behöver nu. Sorry om detta blev OT men jag behövde få ur mig lite kring detta.

• standby
    RebornEve skrev 2013-03-13 08:16:59 följande:
    Standby: låter som han inte riktigt gillar de du gör och har svårt att stötta dig i de hela. Tråkigt förstår jag att de känns.Men ni kommer ju kunna laga mat ihop ändå bara att de blir lite mer planering. Många grytor går ju tex göra med cocosmjölk , då kan man ju börja laga ihop och debatt du undan lite till dig och gör en egen osv.Hoppas ni finner en lösning och att han kan börja stötta dig. Är ju från sina nära man behöver mest stöttning

Ninis skrev 2013-03-13 08:48:15 följande:
    Standby,Be din man läsa Åses blogg. Hon har precis skrivit ett inlägg som handlar om mejerifri mat. Och stå på dig. Du ska äta det du mår bäst av. Tråkigt bara att din man inte stöttar dig. 
    * Storasyster 7 mars 2006 och Lillasyster 4 juli 2008*

Tack för support. Känns tungt nu. Skulle helst gå i ide idag. Men jobbet har iaf börjat med onsdagsfrukost i stället för fredagsfika! Mkt bra, jag bara kompletterar med fröknäcke isf brödet som bjuds.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**