Maddisen80 skrev 2011-04-27 10:53:18 följande:
Hej har du något förslag vad jag kan äta till helgen tycker att de är så jobbigt med mat
Vad gillar du?? Jag är kock till yrket så jag är en "lat" matlagare på hemmaplan maten ska gå snabbt vara enkel och helst sköta sig själv
Grilla ugnssteka kyckling gillar jag man lossar lite på skinnet på kycklingen och trycker in en smör och kryddblandning kanske ngr örter salt och peppar uppe på fågeln och steker den i ugnen..Brukar göra två samtidigt Den sköter sig själv med undantag för att jag vill ösa den ett par gånger.. Gör man två på en gång så har man ett par dagar att "plocka" av till sallader pajer mm..
Älskar broccoli köper alltid färsk som rostats i ugnen med olivolja salt och vitlök blir jättegott nästan nötig smak och buketterna blir krispiga bara att krydda och köra in den är klar när den mjuknat och fått färg
Stående favorit här hemma är en fuskig cesardressing Majjo, CF finriven parmesanost lite kryddigt av chilli vill jag ha det och sedan riva ner vitklök. Funkar att piffa upp vilken sallad som helst med och samtidigt få i sig fett..Bara att se till att salladen är ordentligt torr innan man blandar i dressingen (och det ska vara mycket dressing

)
Förstår att många tycker det är svårt att planera och mycket kretsar ju i våra huvuden om att kosten ska vara varierad och allsidig..Det är det som är så skönt med LCHF enkel "sanning" ät gott protein fett och lite kolisar så det skadar inte att göra mat som man kan "rulla över" i olika varianter i flera dagar..Rester är emonomiskt och förädlar man dem till andra rätter blir det variationsrikt...Kycklingröra på överbliven kyckling och ett par lchf bröd att lägga på då har man lunchmackor eller picknick mat ...