Inlägg från: mamman i skogen |Visa alla inlägg
  • mamman i skogen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bordeaux skrev 2011-05-03 08:48:05 följande:
    Jag har vägt mig varje dag en tid och börjar se ett mönster, är det möjligt att jag går upp 1-2kg vid äl som sen inte försvinner förrns mensen kommer?
    Defenitivt..jag kan dricka massor med vatten innan mens men pinkar ingewnting alls på ett par dagar så släpper det och jag springer på toa mest hela tiden
    Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen

Sitter och slösurfar  och dricker kaffe medans jag jobbar ganska trevligt faktiskt..hittade en gammal debattinlägg från SSS ganska kul att läsa det är ju ett par år sedan den skrevs...

http://www.aftonbladet.se/debatt/article10549822.ab

Lite roligt är ju att karln bor här i byhåla så ska tacka honom personligen nästa gång jag springer över honom på ica...

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen
    helene306 skrev 2011-05-04 12:34:40 följande:
    Ja, lite fett i frukosten. Kan du ha i kokosfett i kaffet? Det går bra ihop med mjölk om du vill ha i något vitt. Välj gärna fetare ost än 10%. Ju fetare dessto bättre

Ibland har man hungrigare dagar. Lyssna på kroppen och ät när den är hungrig

Idag var jag latare än latast: laxfilé med hyvlat smör och en hög oliver. Orka laga mat liksom
    Tänkte precis säga mer fett i osten Här äter vi gräddost just nu fett och gott och på extrapris på lokala affären...De måste förresten tycka jag är helknätt som åtmindstonde köper en femma vispgrädde per dag haha en son som kräver extra allt i sin mat och jag som kör LCHF och en sambo som inte tror på annat än fet mjölk och grädde om man nu ska använda det samt en dotter som är ett grädd och smörmonster kan äta det med sked.....
  • mamman i skogen
    Asereht skrev 2011-05-05 12:54:45 följande:
    Alla fuskar någon gång på något sätt, det är ju bara mänskligt.
    Klart det fuskas.. skämt åsido visst kan jag "unna" mig ett chips eller ta ett glas vin för mycket kanske en otillåten makaron när jag kllar om d är kokta men ska säga att jag har inte gjort mer än så och tänker spara mitt fusk till ett tillfälle när jag känner att det 'rätt ska tex fira midsommar med ett gång underbara vänner och då kan jag tänka mig att det slinker ner en bit eller två av ngt gott och en drink för mycket...

Ska också tillägga att den underbaraste känslan av tillfredställelse för en "brödmissbrukare" och saltlakritstokig som mig är att kunna se på detta och känna mig oberörd och inte sugen inte ens nybakta kanelbullar hånskrattar åt mig längre...
  • mamman i skogen
    Segelvind skrev 2011-05-05 21:46:30 följande:
    Måste bara fråga....har ett lembasbröd i ugnen och det luktar misstänkt  mycket äggröra.....suck...säg inte att det bara smakar ägg....börjar tröttna FETT på den smaken.....hoppades att det skulle var liiite brödliknande åtminstone...
    Jag tycker att de smakar ägg och hård omelett inte min favorit..föredrar pones
  • mamman i skogen
    Segelvind skrev 2011-05-05 20:55:35 följande:

Det där med ischoklad lät ju toppen! Choklad är det jag saknat mest under de här dagarna!

Kan meddela att jag hoppade upp på vägen idag igen.

61,4 - 59,9 = 1,5 kg! Jag är så nöjd.

Ska på tjänsteresa imorgon dock....vet ju att det inte kommer funka....Förbeställd mat osv...
    Jag undrar om LCHF tål 1 dags fusk pga tjänsteresa Men det märker vi väl.

Tänkte lyxa till det ikväll med 8 hallon och lite vispgrädde. Är vansinnigt sugen på choklad men har ingen hemma

Ojoj nu tar du i haha jag brukar ta hälften så många hallon och en skvätt grädde
    Grattis till minskningen
    Och även grattis till alla andra som tappat cm eller gram/kilo..

Själv har jag mens och har lagt ut ett par cm i midjan men de släpper nog om ngn dag...

Fyra åriga dottern gav mig en charmerande kommentar idag om att min mage nu är lagom stor att ha som kudde Annars har hon kunnat ge mig kommentarer om att jag har bebisar i magen ..underbara unge...
  • mamman i skogen
    Kaya skrev 2011-05-06 14:08:40 följande:
    ... men det allra intressantaste var att när jag fyllde i hur jag åt förut (med enormt mycket frukt och grönt och även väldigt mycket fullkornsbröd - vilket tydligen är det viktigaste enligt SLV) såfick jag "bara" 7 poäng?!

Det förvånar mig för jag inbillade mig att min vanliga fitnesskost som jag hade förut låg väldigt nära det som anses vara "nyttigt" av etablissemanget...?!

K
    Oj vad "duktig" du är hela fem poäng... 
    Det roligaste är ju att första frågan syftar på vad man lägger på brödet...men vad fan jag äter ju inte bröd hahah men om jag skulle så skulle jag ha haft bregott och därför fick det bli så inte heller noll skivor bröd per dag fick vara med utan bara mindre än en skiva... 
  • mamman i skogen
    jeng skrev 2011-05-06 15:15:41 följande:
    Haha 2 poäng fick jag i den där undersökningen
    Vilken totalt menlös grej. Jag fick ju vackert kryssa i att jag äter godis mer än 4 dagar i veckan. va fan, choklad (den jag äter) är INTE samma sak som godis. Och det är väl skillnad på om man äter 2 små rutor per dag, eller en påse godis om dagen...  Jaja, vad dom kommer på....
    haha du får nog sitta i skamvrån länge ...
  • mamman i skogen
    Thomas 66 skrev 2011-05-07 18:27:19 följande:
    Alla dieter är bara båg ligg på ett minus intag så går du ner i vikt vad du än äter, gärna en promenad eller två då och då
    Sorry tror itne ett dugg på det det är insulinet som är fettinlagrande..äter du lite blir du hungrig går ner i vikt och upp ännu mer när du inte klarar leva på svältgränsen längre...

LCHFär ingen diet det är det vi är designade för att äta och det håller blodsockret i schack
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**