• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

jaha, idag åt familjen köttfärspizza.
    Själv gjorde jag en med omelettbotten. Blev gott det med! 

• Spana

har haft en rejäl fuskar helg. Men det känns ändå ok..

Nu är det på`t igen. Känner att jag kanske kommer ta helgerna med lite gott att äta o dricka som inte är lchf. Får gå lite långsamt. 

Men hellre det än att jag lägger av helt om en vecka för att jag inte pallar. Men i veckorna är jag stenhård! O det känns jäkligt bra!!

Får se vad vågen säger när jag kör såhär... Hmmm...

Vad duktiga ni är allihopa!!         

• Spana

nu har jag tryckt i mig tre oopsies till brunch.. Smör o ost på dom. MMMmmm..

Hade philadelfiaost med gräslökssmak. Jättegott! 

• Spana

har ni tips på kvällssnacks?

Det enda jag kan tycka känns ok är oliver. Gillar det där med småplock.

Men lite variation vore skoj. 

Jag kan bli lite smått hungrig på kvällen om jag ätit middag för tidigt.       

• Spana
    banantelefon skrev 2012-06-04 17:25:13 följande:
    Småplock är gott..
    Lite oliver, en ostbit, en ölkorv eller två...

ölkorv, har jag aldrig tänkt på.. Det är ju skitgott! Tack snälla!! Synd bara på ölen som man inte får dricka till ;) ;)
  • Spana
    spökplumpen skrev 2012-06-04 17:25:42 följande:
    Jag gjorde misstaget att rosta kokos häromkvällen, det får jag böta stort för. För nästan varje kväll så sitter jag där med en skål ty (med grädde och creem chese i ) och den underbart ljuvliga rostade kokosen. Oavsett vad för kvällssnacks som slinker ner så tar jag det alltid med ett kopp te med kokosfett i.

Annars gillar jag att ta lite chevre att gotta på eller någon annan dessertost. I enstaka fall om jag är riktigt hungrig så tar jag ett kokt ägg med majonäs. 

då ska jag låta bli ditt tips då ;) hehe.. Kanske till helgen då :) Tack!
  • Spana
    banantelefon skrev 2012-06-04 17:29:31 följande:
    Spana: rött vin är inte att förkasta :P

nä, det har jag testat då o då ;)
  • Spana
    Jag1977 skrev 2012-06-04 18:54:06 följande:
    bre lite smaksatt färskost på lufttorkad skinka, gör små fina rullar. supergott!
    snackspaprika är gott i små bitar
    goda ostar
    goda korvar, ölkorv som någon redan sagt, men det finns mycket goda korvar, skinkor mm
    rulla små köttbullar (pyttesmå) med olika kryddning. lägg i frysen. perfekt att ta fram i snacksskålen
    grönsaksdipp
    gör egna chips av parmesanost med havssalt som du klickar (riven) på smörgåspappar- snabbt in i ugnen
    egna chips av tunna skivor squash och aubergine (gott att fritera i olja också)

Vad gulligt av dig att ge mig alla dessa förslag! :)

Egengjorda chips lät ju gott så in i bomben!  
  • Spana

o herregud vad god potatissalladen blev!!! Den med squash istället för potatis. :D

Nu blev jag lycklig!! 

• Spana
    angeni skrev 2012-06-08 18:20:27 följande:
    Tips på bra snabbmat från lchf? Vi hinner inte laga något ikväll jag är helt slut och maken kommer hem sent:/

vet inte om jag har tokfel nu, men kebabsallad?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**