Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-05-26 20:39:05 följande:
    Har en sjuhelvetes halsbränna.... Fuck! Var kom den ifrån? Undrar om det är jag som lurar mig själv och tror att det är halsbränna när det i själva verket är halsont... Ungarna hostar halft ihjäl sig just nu, och maken har också hosta. Jag har iofs rean haft hosta och ont i halsen så jag trodde väl att det var jag som hade det först. Men man ska aldrig förvånas, jag kan säkert få det 3 ggr i rad....

Hej inte roligt att du har halsbränna har du inte omeprazol som du kan ta, jag får äta omeprazol dagligen för så fort jag slutar får jag magkatarr.

Tråkigt att dem har hosta och att ni börja bli sjuka ;/

Krya på er
  • Maddisen80
    Enensammamma skrev 2011-05-27 10:52:56 följande:
    Jag får kramper i benen och tårna flera ggr per dag. Detta är inte normalt alltså
    dem säger att jag har ont i benen pågrund av min övervikt :(
  • Maddisen80

Är de  någon som vet hur man kan göra en god köttfärssås jag får inge smak på min köttfärs och inte min svärmor heller

• Maddisen80
    Fiaz skrev 2011-05-27 11:09:51 följande:
    Innan LCHF brukade jag ha ketchup i, det gjorde susen! men en skvätt soja, lite grädde och cream fraiche, lite vitlök och oregano, kanske basilika! Krydda på
    Men jag tycker alltid att köttfärs drar till sig ännu mer smak om den får stå ett dygn i kylen
    Hej ja jag har  hört de med att de drar till sig mer om man låter de stå i kylen i ett dygn, Creimfrache kan inte jag äta pågrund av mjölkallergisk och jag måste ha havregrädde.

Tack så mycket för ditt tips
  • Maddisen80
    Enensammamma skrev 2011-05-27 11:15:34 följande:

Men jag har ingen övervikt

Mkt vitlök och oregano i köttfärssåsen PLUS en KÖTTBULJONG TÄRNING. Ta fond du chef utan tillsataser

Hej ja undra vad de kan vara då ,du kanske ha vätska i benen?

Tacksåmycket för tipset om hur jag ska göra god köttfärs.
  • Maddisen80
    Fiaz skrev 2011-05-27 11:21:40 följande:
    Laktosfri?
    jag tål inte laktosfri heller eftersom jag tål inte mjölkprotein så de är soja eller havreprodukter som gäller för mig.
  • Maddisen80
    lillAa skrev 2011-05-27 11:23:04 följande:
    Stek lite curry med löken (på slutet när du nästan stekt klart).
    Annars har jag i:
    köttfärs, lök, tomat kross, chili (santa marias chili explosion), vitlök. Rödvin eller balsamvinäger.
    vill man variera kan man strunta i curry (men det är jättegott och smakar inte alls bara curry, ger lite sötma) och ta kanel istället.
    Eller så tar man lite tomatpuré, eller lite senap, eller basilika & oregano + ev soltorkade tomater.

Sen ska såsen gärna stå och småputtra ett tag... ju längre desto bättre, men det har man ju inte alltid tid med.
    Jag tycker att köttfärs kräver ganska mycket salt.

Köttbuljongtärningar eller svampboljung hade jag alltid förr, men nu vill jag undvika alla konstiga tillsaltser i dom. Har du inga problem med det så släng i det... Använder ibland "fond du chef" heter det väl, fonden i små plastlådor som är utan tillsatser...
    Hej tackså mycket för tipset nu har jag fått mycket tips om vad jag ska göra när jag ska göra köttfärs
  • Maddisen80
    Denebola skrev 2011-05-27 11:47:57 följande:
    Det är bra, håll dig borta från allt fusk
    Japp de ska jag göra ,jag drack lite lightläsk igår men fy vad äckligt de var spillde ut nästan hela burken
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**