**Den stora feta LCHF-tråden**
Hoppet 3: och ja, jag är blodgrupp 0 :) har du läst på vad A får/inte får äta?
Hoppet 3: och ja, jag är blodgrupp 0 :) har du läst på vad A får/inte får äta?
Min glassmaskin är som alla andras - måste frysas minst 8 timmar innan man kan göra glass (jag har dock min i frysen hela tiden), den går på el och glassen kan bli något ojämn. Största minuset är att ett lager glass fastnar på kanterna, och det får man inte bort innan skålen tinat så man får räkna med svinn! Största plusset är att om man är förberedd med kylskåpskall smet o fryst skål så har man glass på 8-10 minuter :)
Jag har denna:
www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matberedning/glassmaskin/waves-ic-201930/128788.3414/
Glass: skålen är fryst (m nån vätska), så häller man i smeten och sätter på locket med en visp och kontakten i väggen så vispar/rör den automatiskt :)
Det är för att få en jämn frysning av glassen :)
Ollebulle86: om du inte har ett recept på lchfkladdkaka så har jag ett som är sååå gott!!! :)
Ollebulle: den är "okej" - det är det bästa av det sämsta, typ ;)
Precis ;) inte lika kasst som godis, men inte toppen heller :)
Första dagen utan mejerivaror (undantag smör) och förvånansvärt nog har jag INGET sug efter något gott nu på kvällskvisten! Och det känns som att jag är i ketos, bara efter en dag - är det ens möjligt?
Och mätt o belåten har jag varit heela dagen också :D på god mat! det här blir nog roligare och enklare än jag trott!
Hoppet 3: jag åt fyra mål idag, frukost - lunch - mellanmål - middag. Frukost o mellanmål var dock små mål, så egentligen kan de nog räknas som ett ;)
Jag har stekt i smör o kokosfett, kokosfett i kaffet, majonnäs och hollandaise till frukost och fetaost (getmjölk) till middag. Och getosten jag köpte var såå god! Mums!
Jag brukade ALLTID ha grädde i kaffet, men jag saknar inte ens det ;)
I morgon till frukost blir det nog en lök- o paprikaomelett :D
Jag vet att man inte ska väga sig varje dag, men jag kunde inte låta bli! Igår 92.8. Idag 91.7!
Hoppet 3: det var precis den känslan om magen som fick mig att väga mig! :)
Chicky: har du läst om detta med blodgrupper? Jag började LCHF i mars, och har gått ner sedan upp och har nu legat still på några hg mindre än startvikten huur länge som helst! Tills jag läste på om vad min blodgrupp bör äta/undvika :)