**Den stora feta LCHF-tråden**
Hjälp mig med något som innehåller fett men inte kolhydrater då! Please! Jag är så ny på det här.....

Dagens mest IQ-befriade fråga då....spelar det någon roll hur man steker baconet? Jag gillar riktigt knaperstekt och krispigt (typ precis innan det bränns vid) sen låter jag det ligga på hushållspapper (antar att man inte ska det). Hade inte tillräckligt med ägg hemma för att göra ägg-baconmuffins. Ska handla det och majjo imorgon.
Vad tror du om morgondagen?
Frukost
1 kokt ägg (eller ska jag ta 2?)
½ paket stekt bacon
Kaffe med 1 msk grädde i (kan bara inte vänja mig vid tanken på kokosfett i kaffet....känns lite...tja...koko(s).
Lunch
Sallad
Gurka
Pyttelite tomat
200g grillat fläskkött
En ensam rädisa som jag hittade i kylen (dagens fynd )
Lite citronjuice
Någon form av Beasås......tänkte typ den där Rydbergs i påse....eller kanske finns någon på flaska som
funkar så man kan ha den i kylen på jobbet?......
Jag börjar vackla. Är lchf verkligen något för mig? Är sötsugen, även om det är under kontroll, går och småäter och tycker ändå att jag trycker i mig jättemycket mat så jag borde inte vara hungrig. Till råga på allt har jag ingen energi, känns som att kroppen går på sparlåga, orkar knappt tänka klart. Vet att det kan vara så i början och förra veckan var ju en mjukstart som tyvärr avslutades med pizza. Så nu är andra dagen med mer strikt lchf och jag mår bra av att inte äta så mycket kolhydrater samtidigt som jag som sagt inte mår så bra.....Kanske GI är mer för mig? Vill som sagt bara leva hälsosamt och kanske gå upp ett kilo om det behövs men på det stora hela vill jag varken upp eller ner. Är väl fettskrämd också för även om jag har läst på jättemycket känns det fel att stoppa i sig så mycket fett Samtidigt har jag ju läst om fettets fördelar och kolhydraternas nackdelar så det skulle kännas fel att börja äta som vanligt igen...