-
Det finns det ju inte heller så det är väl bra att dom säger så. Det dom däremot inte gör är att nämna att det finns många långtidsstudier där folk fick bättre resultat med en lågkolhydratskost än med än lågfettskost :)mamman i skogen skrev 2011-04-23 09:15:11 följande:Och de är nogranna med att påpeka att de som äter LCHF väljer smör men att det inte finns långtidsstudier på detta....flera gånger tom
-
Oooh så gott! :D Den ska jag med göra idag och så ha grädde över och hallon och swischa lite smärt choklad över :DNallebjörnis skrev 2011-04-23 10:44:36 följande:
Glad påsk tjejer! Death by chocolate
Hemma hos mig såg påsktallriken ut såhär (lite kul att skinkan ser lite ledsen ut haha) :
Mummsigt. Jag var inte strikt och tänkte inte på kolhydrater, höll mig bara till godkända saker. Man ska ju inte bli extrem känner jag. Kanske låg på...30g över hela dagen :) Och idag ska det bli samma mat fast hos kompisen, men då blir det ju tårtan också :P
Glad påsk alla^^ -
Nej men precis. Tror folk tänker fel när dom ser att kosten består av ca dryga 70-75E% fett och då tror dom det är 70-75% fett och att vi då dricker grädde och slevar i oss smör :Pjeng skrev 2011-04-23 14:33:28 följande:jo precis. man måste ju inte äta LCHF för att välja en naturlig produkt istället för nån kemikalisk sörja. sen kan man ju säga vad man vill om en HÖGFETTSkost som ju LCHF är. men inte fan behöver man äta högfettskost bara för att man väljer smör istället för margarin. Det blir så löjligt...
Men det krävs ju inte mer än att steka i lite smör, använda grädde i såsen och ha en klick bea på köttet och äta några ägg så är man uppe i dom där 75E% :P
Så visst är det en högfettkost, men tror folk kan tolka det lite fel när dom inte har kunskap. Men vi är ju bara människor, ska alltid veta bäst, framförallt om saker vi inte vet ett skit om :P -
Jao, för jag tror inte nån blir tjock av att följa tallriksmodellen eller GI, antingen, elelr förmodligen kanske man ska säga, äter dom mer än dom tror OCH så kan det för många vara svårt att hålla sig till högkolhydratskost, för jag VET att jag blev tjock av att äta pizza, INTE för jag åt tallriksmodellen :Pjeng skrev 2011-04-23 14:46:29 följande:jamen precis. LCHF är ju högfettskost, Det är ju i princip GI fas 1 och 2 också, men det hakar inte folk upp sig på lika mycket! För GI:are sitter inte och dricker smör typ :-P
Folk kan ju inte allmän näringslära heller, så dom kan ju inte tänka själva! Hur många äter verkligen de 10-15E% fett som rekommenderas normalt? Jag tror många ligger mycket högre. Alltså om man är "normal". Självklart finns dom där riktiga fetthatarna som säkert håller sig där nere. jaja...
Men sen finns det ju inget som slår en stooor varm kopp smör på morgonen ;D framförallt blandat med en massa grädde ;D hahahahahah -
Väldigt gott. Och jag blev fruktansvärt mätt av det som fanns på tallriken. Tog inte om. Jag vet att jag tidigare kunde äta tre tallrikar påskmat, men då åt jag ju massa potatis till också som dämpar hungerkänslan :Pjeng skrev 2011-04-23 14:53:02 följande:Jättegod påsktallrik såg du ut att ha förresten!
Jag kanske får fresta med en bild på mina frökex sen istället. Åt dom med philadelphia vitlök och örter, och en stor skiva rökt skinka.
frökex e gotteligott det också :D -
Väldigt OT fråga,
ni som vill svara, hur stor är åldersskillnaden mellan er och era respektive? :'/
Igår föll jag nämligen pladask för kompisens granne, på riktigt. Ramla på balkongen när han upptäckte mig och när han körde hem mig och drog mig tillbaka in i bilen bara för att ge mig en sista puss föll jag riktigt hårt alltså...
Dock är han hela 10 år äldre (32), han är gubbe ju >.<......det blev strul med exet så det funkade inte riktigt som jag tänkte där..
Nu känner jag mig jätte töntig. Som en liten flicka som springer till sin mamma och berättar om att hon är kär i killen på bänken jämte henne >.< Men eftersom många av er är äldre känns tråden lite som en..."extra-mamma" som man kan gå till och klaga och prata av sigför kärleksprat och min mamma går inte ihop, eftersom ingen är bra nog för mig tycker hon.
Haha, tog 20 min innan jag vågade klicka på "posta inlägget" x)
-
Tack för era svar^^ Det är nog kanske inte mest ålderna jag är rädd för, jag vill nog bara ha nåt att skylla på.
Han är ju ganska "ung" av sig, men e la mest rädd att jag missuppfattade och han bara vill leka :P
Sen så har ju 3 av mina 4 killar vare otrogna så jag har väl svårt att lita på killar, framförallt för han kan verka som en liten player. Även fast det verkar döljas en liten osäker nallebjörn under alla muskler, det fick man se när han började prata om sin familj och allting :P
En jävla träningsnarkoman är han också med biceps större än mina lår xD
Nåjah, vi får se vart det leder till ^^ Tycker bara det var så roligt och verkligen otypiskt att träffas på det viset...verkligen falla för en kille haha...
-
Hahah känner att jag måste kommentera just din inlägg sperathelene306 skrev 2011-04-25 15:13:14 följande:Eller att man inte sköljt dem tillräckligt länge i kallt vatten. Men överlag är färska ägg jävliga att skala.Är det kärlek betyder åldern ingenting. Haka inte upp dig på det om du verkligen gillar honom. Min man är 4 år äldre än mig och det är inget jag tänker på. Jag ser honom som jämngammal men när vi börjar prata siffror och att han fyller 40 nästa år då kan jag tycka att han är "gammal"yena89 skrev 2011-04-25 14:34:53 följande:Väldigt OT fråga,
ni som vill svara, hur stor är åldersskillnaden mellan er och era respektive? :'/
Igår föll jag nämligen pladask för kompisens granne, på riktigt. Ramla på balkongen när han upptäckte mig och när han körde hem mig och drog mig tillbaka in i bilen bara för att ge mig en sista puss föll jag riktigt hårt alltså...
Dock är han hela 10 år äldre (32), han är gubbe ju >.<......det blev strul med exet så det funkade inte riktigt som jag tänkte där..
Nu känner jag mig jätte töntig. Som en liten flicka som springer till sin mamma och berättar om att hon är kär i killen på bänken jämte henne >.< Men eftersom många av er är äldre känns tråden lite som en..."extra-mamma" som man kan gå till och klaga och prata av sigför kärleksprat och min mamma går inte ihop, eftersom ingen är bra nog för mig tycker hon.
Haha, tog 20 min innan jag vågade klicka på "posta inlägget" x)När jag pluggade pendlade jag med en tjej som är lika gammal som jag (35). Hon är gift med en 14 år äldre man. De är helt samspelta och åldersskillnaden märks inte om man inte nämner hans två äldre barn på 21 och 18 år. De har ett gemnsamt barn på 7 år. De var på vårt bröllop och inte ens jag ser honom som närmare 50 år. Ingen tänkte på det men några hajjade till när åldern nämndes.
Vad är det värsta som kan hända om du träffar honom? Vad är du mest orolig för, att andra ska störa sig på ålderskillnaden? Man är inte äldre än vad man gör sig så kör på!
När jag träffade min förra kille var jag 15 år och han var 18. Just de 3 åren störde jag mig på länge tills en tjejkompis sa "Vad spelar 3 år för roll om du älskar honom?" Ja, vad 17 spelar det för roll? Men då, han hade bil och hade slutat gymnasiet. Jag hade inte ens börjat. Det kändes stort! Vi var ett par i 7½ år innan jag stötte på min nuvarande man som också var vår granne. Redan första gången jag såg honom kände jag att honom ska jag ha sex med. Kärlek vid första ögonkastet kallas det nog
Kanske att folk reagerar på ålderskillnaden, men folk reagerar ju på allting som inte är enligt deras normer så. Min mormor är 11 år yngre än vad morfar vart och de var verkligen ett sago-par :P
Hahahahahah, jag kanske inte tänkte "honom ska jag ha sex med" direkt men "honom ska jag ha!" tänkte jag, sen var det nog mest han som tänkte "henne ska jag ha sex med" med tanke på hur bakiskåt han vart xD alltså hela situationen var ju så konstig, epic! Synd att vi inte filmade det. Vi hade ju spanat in han ett tag, men så just när han la märke till mig tappa jag greppet och ramla vilket fick han att börja prata med mig...kan ju nästan tolkas som ödet xD -
Tack ska du haa^^P3E skrev 2011-04-25 16:43:59 följande:Kul att du träffat nån
Det skiljer 10 år emellan min man och mig, det är inget som märks. JAG tycker att det är jättebra nu när jag snart fyller 30 och har lite åldersnoja. Hur gammal jag än blir så är jag ju iallafall yngre än honom
"Friskt vågat hälften vunnet" är ett bra ordspråk. Hoppas att det leder till nåt bra
Vi får väl se om jag kommer in om nån vecka och sjunger wind beneath my wings och är allmänt irriterande käreller så kommer jag och kolhydratsdeppar x)
-
Hahahahah jag veeet jag ska inte klaga egentligen xD Han kanske är ett barn för dig då ni ju är i samma ålder typ men lilla jag har ju knappt blivit vuxen än xD han e ju så förbannad snygg också för o vara "gubbe" ;) haha (han som skicka spotify-låten på min sida "spela svår" ifall du är nyfiken xD)Linda1976 skrev 2011-04-25 17:03:51 följande:Yena: SKIT i åldern. Hade han varit frånskild 45åring kanske jag hade höjt ett ögonbryn, men en 32åring? My god, det är ju bara barnet
Och 40 är det nya 20 så egentligen är han - 12?
Min sambo är född 77, min exman född 70.
Mera OT: Min sambo fyller alltså 34 på torsdag, och jag har superångest för jag vet inte vad jag ska hitta på med honom. Har köpt en snygg Bondelid-skjorta, men det är ju föga upphetsande....
Har du råd kan du ju köpa värsta upplevelsen ^^ typa köra sportbil eller nåt :D