• Boost

Det bästa är att inte dricka alkohol öht, då spelar det inte roll hur mycket kh det innehåller :)

• Boost
    karres skrev 2012-07-05 09:23:09 följande:
    Hallå! Ni som är experter, vad är det vanligaste felet eftersom jag inte går ner? Har ätit lchf i ca en månad. Har gått ner ca 1,5 -2 kg. Tycker tt det är alldeles för lite. Däremot får jag höra lite då och då att det syns att jag har gått ner. Jag känner mig mycket piggare och så men vill naturligtvis gå ner. Jag undviker i princip kolhydrater och äter fett. äter 3 mål per dag och dricker mycket vatten. Hjälp mig innan jag tröttnar ur :(

Har du tagit fram måttbandet?
    Det är ett ännu bättre redskap än vågen! 
  • Boost
    Krambjörn skrev 2012-07-06 16:23:04 följande:
    Frågar här också

Vad är rimligt att kunna gå ner på 9 veckor?

Väger nu 77,1 kg vad kan jag hinna gå ner till på 9½ vecka?   

Hur långt är ett snöre?

Tränar du?
    Vad äter du?
    Hur mycket äter du?
    Vad har du ätit fram tills idag?
    Vad är din "normalvitkt"?

Ja du ser. Är så mycket som spelar in innan man ens kan ge en chansning på din fråga.      
  • Boost

Vad hoppas du själv kunna nå för viktnedgång under dessa 9 veckor?
    Sätt upp små delmål och rimliga sådana, annars är det lätt att tappa motivationen. 

• Boost

Det där är nog den enda nackdel jag faktiskt ser med LCHF.
    När jag äter en strikt sådan, och sedan ska unna mig någon godsak, ja då smäller det till sådär. Magen pajjar och hela systemet i kroppen sätts ur spel :)

• Boost
    Martina 76 skrev 2012-07-07 08:02:08 följande:
    Ska "unna" mig själv en riktig frukost idag med turkisk yoghurt, vispgrädde, valnötter och hallon. Mums!!!!  

Har du provat den Ryska Yoghurten? Älskar den!
  • Boost
    Kasihi skrev 2012-07-07 10:43:00 följande:
    Gällande yoghurt så tycker jag mkt bättre om den ryska. Mildare och krämigare.
    Håller med! Kan inte äta den turkiska eller grekiska rakt av.
    Synd att ryska inte finns i sån där stor burk också :)
    huldaskarin skrev 2012-07-07 10:47:03 följande:
    Den ryska yoghurten verkar leva ett hemligt liv i mina trakter. Däremot kryllar det av turkisk och grekisk yoghurt.
    Köper min på Willys, har nog inte sett den någon annanstans här.
  • Boost

STORT GRATTIS ELLARIA! Vilken lycka!

I och med att du ser dig varje dag så uppfattar du inte kroppen på samma sätt som andra gör.
    Men å andra sidan bör du känna av det på kläderna i alla fall :)
    Har du några förebilder så ser du garanterat skillnad där!
    Grattis igen!!    

• Boost

Du är skitsöt Ellaria och du ser absolut inte ut att väga 120 på den bilden. Dags för glasögon :)?
    Tycker du ser ut att väga betydligt mindre än 79.1 också.
    Du är jättefin, påminn dig själv om det flera gånger om dagen. Grymt jobbat!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**