• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Glass skrev 2012-06-29 11:28:52 följande:

En del kanske inte vill äta kompletta mål 2-3 gånger per dag, de kanske vill dela upp det?
    vad menar
    du med att det inte "ska" behövas? Enligt vem? Det finns inte en enda sanning som stämmer för alla, det inser du väl när du läser hur alla andra gör och hur de fungerar?
    Det behövs inga mellanmål om man äter kompletta huvudmål.
    Enkelt och sant! 
  • Boost
    Glass skrev 2012-06-29 12:18:52 följande:

Tja du verkar inte intresserad av att diskutera det här, utan mer hävda att det du säger är den enda sanningen för alla. Jag håller inte med, men är ingen lust att försöka få dig att förstå att alla inte fungerar som du gör eller ens vill fungera som du gör.

Frågade inte om dina teorier.
    Jag pratar fakta. 
  • Boost
    Glass skrev 2012-06-29 15:14:01 följande:
    Pratar du enbart fakta så är det dags att komma med oberoende källor som stödjer det du säger och som avvisar mina teorier om att inte alla fungerar likadant och inte vill fungera likadant. Jag skrev tex att alla kanske inte vill eller kan äta 2 så stora och kompletta måltider som skulle behövas äta för att man skulle få i sig allt som behövs, men det svarade du inte ens på, så jag antar att jag ska tro att du tycker att det inte heller stämmer. 
    Så, jag ser fram emot oberoende källor som styrker det du säger.  Fram tills dess så slutar jag att ens försöka att diskutera med dig, eftersom du inte är intresserad av att göra det. 
    Jag har inboxat dig, så slipper du försöka skapa tjafs i tråden.
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-29 16:59:03 följande:
    Jag hade inte klarat av att bara äta två stora mål om dagen, resultatet hade blivit att jag ätit många stora mål till slut.
    Tre mål om dagen hade däremot funkar och det var så jag åt när jag gick ner bra i vikt. Senaste tiden har jag ätit mycket oftare, men mindre åt gången. Lyckas inte komma in i att äta färre gånger och lite mer ordentligt när jag väl äter, är konstant hungrig och blir det även de gångerna jag ätit mer ordentligt.
    Försöker få någon rätsida på det igen så jag går ner igen. Nu står jag bara still och jag vet ju varför...
    Precis, max tre huvudmål är det som egentligen behövs.
  • Boost

Kommer lägga in mer kolhydrater efterhand nu, ser ingen anledning till att tvinga mig själv att avstå från något som jag faktiskt vill ha. 

• Boost

Ellaria: Ja äter samma mängd som dig ungefär och får väldigt många påhopp när jag skrivit det. Äter helt enkelt det kroppen behöver och det är definitivt ingen svältkost.

• Boost
    huldaskarin skrev 2012-06-30 09:38:23 följande:
    Joo, vissa har fullt sjå med att lägga sej i andras liv och val, och mindre lust att ta tag i sitt eget...

Så sant som det är sagt!!
  • Boost
    Ellaria skrev 2012-06-30 11:15:20 följande:
    Hade jag gått på VLCD och druckit shakes så hade nog de flesta sagt att jag var "SÅÅÅÅ DUKTIG". När jag äter bra, ren mat har jag en ätstörning, tydligen.

Tror att det sticker i ögonen på många när det går lite för bra. När man går ner i vikt och när man gör det av att äta god och bra mat.
    Då är det lättare att försöka hittade några konstiga orsaker till det hela, istället för att vara genuint glad att någon hittat ett sätt som fungerar. Lite typiskt Sverige ändå måste jag säga, för mycket avundsjuka. 
  • Boost
    Tessa606 skrev 2012-06-30 11:53:42 följande:
    Visst är det så, den svenska avundsjukan är hemsk

En nära vän till mig säger att hon absolut inte kan förstå hur jag kan äta som jag gör, det skulle hon aaaaaaldrig kunna, samma vän påpekade väldigt glatt och ofta hur tjock jag blivit innan jag började med LCHF, nu har jag gått ner 20kg, hon har inte nämt detta, när hon var med och en annan person berömde min viktnedgång så vände hon bara bort huvudet, hon är själv jättefin, ingen övervikt men hon kan inte glädjas med mig Ibland funderar jag på att säga upp bekantskapen...

Usch, är så hemskt sånt där. Måste även vara jobbigt för de personer som är så, att inte kunna glädjas med andra. Men förhoppningsvis så har hon andra fina egenskaper!
    Men för att se nåt positivt med det hela så är det extra härligt med de människor som bryr sig på riktigt, de andra bleknar i jämförelse och som tur är så är det lätt att läsa av! 
  • Boost
    Ellaria skrev 2012-06-30 12:40:15 följande:
    Känner igen det där... En bekant till mig gjorde en gastric bypass ungefär samtidigt som jag började med LCHF. Hon har gått ner 46 kg, jag har gått ner 24. Hon påstår, helt seriöst, att hennes metod är bättre eftersom hon gått ner mer. Hur hon kan tycka att en operation som (enligt mig) försvårar ens liv avsevärt och gör så att man alltid riskerar att få näringsbrist är bättre än en vettig kosthållning med ren, bra mat förstår jag inte.

Hon vägde runt 20-30 mer än vad jag gjorde och tjatade hela tiden om att jag också borde få en operationstid. Aldrig! Vill kunna äta vad som helst, när som helst och det kan definitivt inte hon.
    Det var en lagom läskig syn på det hela hon har.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**