• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ollebulle: det är för att vi är så itutade att fett är farligt för oss, och att enda sättet att tappa kilo är genom lightprodukter ;)

• stjierna

So cal: precis, min tonnårsperiod bestod av lättOlagom, fun light, minimjölk osv.. Needless to say, jag var INTE direkt smal trots allt kämpande!

• stjierna
    So Cal skrev 2012-05-29 11:56:21 följande:
    Soja- och havregrädde? 
    Innehåller 10 respektive 17 KH/100 gr.. och den som var vispbar innehåller socker till förbannelse :P

deras naturella mjölk (soja) är okej och naturell yoghurt (soja) också, och matlagningsgrädde (havre) är också ok - men inte vispbar. ;) högra krav jag har ;) 
    vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna

Dom hade en mandelgrädde också, som iaf på bilden onekligen ser vispbar ut..! Mandelgrädde är bättre än kokosgrädde för mig, så jag ska beställa hem o testa ;)

vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna

Sofiiem: vill ni ha glass nu, nu (och har glassmaskin) föreslår jag följande:

Vispa 2 ägg poröst m elvisp. Blanda 1,5 dl grädde med valfri smaksättning (2 tsk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 tsk kardemumma, 1 tsk kanel, några droppar citron) och vänd sedan i grädde plus smaksättning i äggen. Kör i glassmaskin tills lagom frusen. Man kan söta om man vill, men inget måste ;)

• stjierna

Tiiitti: jag försöker komma upp till typ 15, men jag tvivlar på att jag är över 10.. Jag är inte alls lika hungrig längre. Idag har jag ätit frukost: två pumpafrömackor med smör, getost och skivat kalkonbröst och kaffe med kokosfett. Mellanmål: 4 msk tonfiskröra med 2 msk hollandaise. Kvällsmat blir det antingen spenatsoppa med ägg o räkor eller köttfärssås med zuzzhinipasta. Totalt kan jag inte tänka mig att det är över 10 kh?

Fördelen med att ta bort mejeri är ju att många kh försvinner vilket gör att man kan äta mer olika grönsaker o kalla färdiga såser. :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**