**Den stora feta LCHF-tråden**
Chicky. Ja, och för att jag tycker att det är en menlös grönsak i många fall (undantaget tzatziki, men det kan jag ju ändå inte äta nu ;)).
Chicky. Ja, och för att jag tycker att det är en menlös grönsak i många fall (undantaget tzatziki, men det kan jag ju ändå inte äta nu ;)).
Sjukt vad en msk grädde kan göra för mig, jag är fortfrande inte tillbaka i ketos.. Siktar på att vara där tills i morgon :P
Frajda 80: på mig gör det det. Jag åt en mak grädde o föll ur direkt. Jag bör inte äta mejeri från komjölk (sockret påverkar mitt blodsocker o insulinpåslag för mycket), så det är antagligen därför. :) alla är vi inte likadana och kan njuta av samma saker (tyvärr ;))!
Boost: så lite så ;) åt (som vanligt) 2 pumpafröbröd med tonfiskröra till frukost o jag är proppmätt fortfarande ;)
Boost: samma här hemma! Dags att baka ikväll IGEN. :) tom vår tvååring slukar dom :)
Frajda 80: mättat fett BÖR inte alls enbart komma från mejerier som grädde och yoghurt! Det finns massa bra fettkällor förutom dom som är precis lika bra! Fet fisk, avokado, nötfärs, kokosfett, rapsolja, olivolja och så vidare, och så vidare.
Frajda 80: ingenstans där jag har läst om lchf står det att huvudsakliga fettkällan ska komma från mättat fett, däremot att mättat fett inte är farligt och är helt okej att äta när man äter LCHF. Det betyder inte att man måste få sitt fett från mejerier.
Jag, till exempel, är extremt känslig mot mjölksocker och får snarare en viktuppgång av att äta yoghurt och grädde. Jag går ner i vikt på andra fetter än just de från mejeri, och så kan fallet vara för många andra också - att man måste utesluta komjölksmejeri för att tappa kilon.