• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-29 15:51:55 följande:
    Om man köper sån på flaska behöver man inte bemöda sig med att plocka fram en sked, det är bara att sulta direkt
    Hahaha smaskigt värre
    Denebola skrev 2011-04-29 15:54:59 följande:
    Tråkigt att hon inte vill ta det till sig. Men visst, äter hon färre kolhydrater än förut kanske hon tappar vikt ändå, men om det är LCHF vete katten...

Men du kan inte göra mer än att informera. Kanske vara lite elakt ihärdig när hon påstår att hon äter LCHF. "Äter man ris, pasta och bröd är det inte LCHF, du får äta så om du vill, men det är inte LCHF". Dvs, inte klaga på det hon äter, utan att rätta hennes rena faktafel.
    Har aldrig träffat henne utan jag är mer en mellangrej mellan henne och kompisen eftersom jag verkar vara den enda med kunskap om vad det egentligen handlar om. Blir bara arg när en opåläst liten sak påstår att hon vet bättre än jag. Det är som om jag går till en muslim och menar att jag vet vad islam är när jag itne vet ett skit egentligen :P

Får väl hoppas hon går ner ändå, vilket jag tror sålänge hon inte äter LCHF-fettmängder för då går hon ju upp.
  • yena89
    ixi skrev 2011-04-29 15:55:15 följande:
    hahahahaha...

Finns bea på flaska? Som är ok LCHF?
    Här i Sundsvall har vi delikatessfabriken ^^ vet inte om den säljs hos dig med ^^ deras aioli är supergod iaf :D
  • yena89
    Mandel skrev 2011-04-29 16:16:27 följande:
    Japp, och så sitter man sedan och beklagar sig över att man är SÅÅÅ tjock och man har VERKLIGEN försökt med ALLT, men INGET hjälper. Vad de än gör så går de inte ned i vikt. Buhu, buhu...
    Alla andra har det såååå lätt.
    Hahaha jaa, man skulle kunna mörda för mindre x)
    Och vad gör dom då? Jo *cutcut* så var magen borta!

Jag tror seriöst att ALLA dieter funkar, sålänge man inte är allergisk och verkligen gör som man ska :P sen hur nyttigt eller hur länge man klarar av det är en annan femma, men har man inte ens gjort rätt ska man inte klaga.
  • yena89
    Asereht skrev 2011-04-29 16:23:31 följande:
    Ungefär som makens kollega som blev inspirerad av att jag gått ned mycket och skulle börja med lchf. I två veckors tid frågade han maken ständigt "får man äta det här". Att läsa på är jobbigt och maken som inte har totalkoll var road i början och påpekade gärna generalfel som tex ta en stor salladmed majs osv, massor med dressing och så en lättöl till det men efter ett tag så tröttnade han.

Jag har tipsat om flera böcker och sagt att maken ska hälsa kollegan att han ska läsa på. Risken är ju att man gör helt fel dvs tar bort en del och öser på med lite extra fett fast man fortfarande äter mycket kolhydrater. Då lär det ju sluta i viktuppgång istället. Men å andra sidan tycker jag att man är bra lat och dum om man inte läser på innan man kör på så... {#emotions_dlg.djavulsk}
    Aa det e precis det jag tror hon gör. Hon äter nog lågkolhydratet, MEN med stora fettmängder för hon tror det är nyttigt med fett hur man än gör :P
    Har inget emot att folk frågar frågor som hur mkt fett som är ok, om dagsintaget var ok och sånt, men kommer nån och frågar "Får man äta fullkornsbröd" då känner jag att det är onödigt att engagera sig mer än att säga "LÄS PÅ!". LITE får man allt läsa på själv. :P
    Denebola skrev 2011-04-29 16:33:29 följande:
    Måste testa den, har bara provat bea och spicy bea.
    Deras hamburgare dressing har bara 4g så den verkar med helt godkänt :D
  • yena89
    Probably the best in the skrev 2011-04-29 17:45:23 följande:
    Jag skiter i siffrorna på vågen, egentligen. Dom är en bra vägledning att det händer nåt, i kombination med måttbandet. Men då jag vet att min målvikt ligger ganska mkt över vad etablissemanget säger så skiter jag i vågen För när man får höra att man är på väg att bli för mager när vågen visar 90....då är BMI och allt annat rena skiten, tycker jag
    Mager var jag inte, jag lovar, men då jag har en sån kroppsform, med tydlig midja, bred rumpa och breda axlar och dessutom låååång så ser jag nog mindre ut än vad vågen visar, tack och lov
    Har likadan kroppsbyggnad som dig :P min 90+ syns inte på mig :P men jag är verkligen inte smal :P
    vill ju helst väga 68 men egentligen skiter jag i vilket, för om jag tränar och bygger muskler kommer dom förstöra målvkten så jag har spegeln som mått :P eller aa, nu är det ju vågen som du säger så man vet om nåt händer, vilekt det inte gör xD
  • yena89

Själv blire alkohol ikväll så jag tänkte bara äta kyckling nu. vet inte om det funkar att inte äta fett men vi får se.
    Så jag ska ha en mysig kväll med "min gubbe", drinka goda drinkar och kanske det även slinker ner en o annan  ölkorv

Happy fredagskväll på eeeeer!! {#emotions_dlg.flower} Skål

• yena89
    Nallebjörnis skrev 2011-04-29 20:24:23 följande:
    Kan man göra egen glass fast man inte har glassmaskin el är det svårt?
    stavmixer. frysta hallon. grädde. ev sötningsmedel. mixa
  • yena89

Jag är utsvulten >.< åt inget innan gubben kom och sen stoppa jag bara i mig lite brie-ost och har tills nu ännu inte hunnit äta haha. Men nu blire en fet jävla omlett med ost, kyckling och sallad <3

Hoppas ni hade en fin fredag, det hade jag! hihi

• yena89
    helene306 skrev 2011-04-30 16:13:57 följande:
    Innan gubben kom? Är det 32-åringen?

Ni som gjort Death by chocolate. Är den godare dagen efter? Funderar på att göra en sån tills i morgon när vi ska ha kalas för sonen så svärfar och jag har något att äta när de andra käkar paj.
    Hehe jaa, min gubbe :-P

Min death by chocolate misslyckades så jag vet inte haha. Kompisen tyckte dock den var god dagen efter :P
  • yena89

Hmm jag behöver lite off-topic råd.

Ska tatuera mig snart igen, hoppas jag.
    Har aldrig hittat en fin tatuering så nu har jag ritat en egen där jag satt ihop lite grejer från andra tatueringar men där jag inte gillat tatueringen i sin helhet. Nu har jag alltså min alldeles personliga med alla delar som betyder nåt. Korset, vingarna och texten.

Nu är frågan, ska jag ha texten på engelska, eller på latin: Ego Solo Deo Judicanda. Vad tycker ni?
    Jag håller mer på latin..men är osäker. Obestämd

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**