Asereht skrev 2011-04-29 16:23:31 följande:
Ungefär som makens kollega som blev inspirerad av att jag gått ned mycket och skulle börja med lchf. I två veckors tid frågade han maken ständigt "får man äta det här". Att läsa på är jobbigt och maken som inte har totalkoll var road i början och påpekade gärna generalfel som tex ta en stor salladmed majs osv, massor med dressing och så en lättöl till det men efter ett tag så tröttnade han.
Jag har tipsat om flera böcker och sagt att maken ska hälsa kollegan att han ska läsa på. Risken är ju att man gör helt fel dvs tar bort en del och öser på med lite extra fett fast man fortfarande äter mycket kolhydrater. Då lär det ju sluta i viktuppgång istället. Men å andra sidan tycker jag att man är bra lat och dum om man inte läser på innan man kör på så...

Aa det e precis det jag tror hon gör. Hon äter nog lågkolhydratet, MEN med stora fettmängder för hon tror det är nyttigt med fett hur man än gör :P
Har inget emot att folk frågar frågor som hur mkt fett som är ok, om dagsintaget var ok och sånt, men kommer nån och frågar "Får man äta fullkornsbröd" då känner jag att det är onödigt att engagera sig mer än att säga "LÄS PÅ!". LITE får man allt läsa på själv. :P
Denebola skrev 2011-04-29 16:33:29 följande:
Måste testa den, har bara provat bea och spicy bea.
Deras hamburgare dressing har bara 4g så den verkar med helt godkänt :D