• Glass
    Loreena skrev 2012-09-12 08:55:11 följande:
    Hur mycket äter ni för/månad? Vi handlar hem mat+hygien för ca 6000 kr/månad. Vi är 2 vuxna, en 2 åring och en ammande bebis.

Jag tycker att det känns som om vi lägger vansinnigt mycket. Jag bad min sambo att dra bort hand colakostnad från detta, men i ärligehetens namn så tror jag inte att han gjort det helt. Så 500 kr/mån är säkert cola och annat skräp. Vi lägger max 200 kr på blöjor för vi använder mest tygisar på våra barn.

Jag blir så fundersam för jag startade en annan tråd och där kunde en stor familj med två vuxna och tre barn käka för bara 4000/månad. Visst, jag åt för bara 1500/mån när jag var ensam, men då åt jag mycket pasta, soppor, grytor, rotfrukter, linser, bönor etc.
    Vi gör igång på 8000, men då kan det ingå lite kläder eller prylar eller så i det, samt en hel del godis

• Glass
    jagvetefan skrev 2012-09-13 07:53:22 följande:
    Spana: jag känner igen det där! Går ner i vikt men magen känns större och större... :(
    Äter oxå lchf-bröd från vanlig affär...
    Men som sagt, går ner... men vet inte riktigt var, för inte är det om magen!!

Vad är det för bröd du köper Ninis?
    Jag vet inte riktigt hur mycket du gått ner, men när jag gick ner i början så kände absolut ingenting runt magen. Inte en cm minskade de första 5-7 kilona. Sedan la jag ner att mäta mig. Mätte mig nu, när jag gått ner 15 kilo totalt och vips så är jag 15 cm mindre runt magen! 
    Det absolut mesta av mitt fett sitter runt magen, så jag borde ju gå ner där först, tycker jag...

• Glass
    Boost skrev 2012-09-13 08:27:10 följande:
    Jag kan rekommendera alla att kasta ut vågen, jag gjorde det förra veckan och det känns helt underbart måste jag säga :)

Skönt att slippa det momentet. För det är hur jag känner mig som är det viktiga, inte vad några siffror visar som egentligen inte säger ett smack!!
    För mig skulle inte det funka. ¨
    Min våg hade inga batterier på några dagar, då tappade ag motivationen totalt och började äa en massa saker som jag inte borde, för det var liksom ingen mening längre....

Så, jag väger mig 1-2 gånger per dag, för att hålla motivationen uppe
    Boost skrev 2012-09-13 08:24:39 följande:

Jag tycker att de bröden är bra, 2.7 g kh per skiva är helt klart godkänt. Men precis som med allting annat så är det bra att variera sig.
    Tycker också att det är bra med de bröden

• Glass
    tiiitti skrev 2012-09-13 09:49:53 följande:
    Idag började jag yttligare en ny variant av lchf. (sista altenativet nu tror jag)

Mer KH mindre fett.

Så blev ingen msk koksfett till frukost.

Utan 2 skivor lavkarbobröd och en burk makrill i tomatsås.

lunch blir något kött, med sallad,grönsaker (kanske en halv avokado för lite fett, men inte massa extra att dränka maten i)

får ge detta nya några veckor, och hoppas på resultat. Annars får jag bli en evig tjockis....           
    hoppas att det släpper för dig nu!
  • Glass

Jag har börjat frysa efter varje måltid, oavsett vad en består av. Till och med en kopp te med kokosfett i gör att jag börjar frysa lite. 

Det skulle ju kunna vara så att jag får insulinpåslag av måltiden, men tet borde verklgien inte ge det.

Några tankar? 

• Glass
    Ninis skrev 2012-09-13 20:03:25 följande:

Jag brukar frysa när jag går ner i vikt. Fast det tydligen ska vara tvärtom, att man ska vara jättevarm i kroppen när förbränningen är igång. Men så har det aldrig varit för mig.
    DEt där låter trevligt!!!! :D
  • Glass
    ollebulle86 skrev 2012-09-13 20:38:06 följande:
    Glass: när jag pulverdietade och kom in i ketos så frös jag alltid, även efter en vanlig måltid.
    Hm, undrar varför egentligen. Pulverdieter innehåller ju ganska mycket kolhydrater, även om man är i ketos, så där kan man ju bli triggad så att insulinet sätter fart.... Men mitt te inehåller inga alls. 

Kan det vara att blodet fokuseras i magen? 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**