**Den stora feta LCHF-tråden**

Ja, sött vill jag gärna ha i min mörka choklad på kvällen. Men i övrigt känner jag mig också ganska lyckligt lottad på den punkten!
Jag kanske får starta ägg-terapi här hemma hahaha

Alltså, jag äter just nu sesambröd eller sesamknäcke. Men skulle vilja ha ett kalorifattigare alternativ till det. utan att kolhydraterna far i taket.
MItt kolhydratsvatten sätter sig alltid i ansiktet, så när jag skippar kolhydrater kan jag på bara ett par dagar se ut som om jag har gått ner 15 kg, om man bara tittar i ansiktet. Det är faktiskt ganska gött
Här är det också upp. upp upp upp.... Förstår verkligen inte min kropp.... Nån som har nått sin "lchf-jämvikt" och vet om det betett sig så här? Ner ett par kg, sen upp sakta igen till samma nivå, sen ner igen och så upp sakta igen... Vad är det nu, 6 veckor, varav 1 med 30 gram. 2.5 med ca 20 gram och så nu 2.5 med mindre än 10 gram.... kan ju inte vara nåt annat.....??
Det funkar att gå ner i vikt på GI också såklart. Nackdelen där jämfört med lchf är att iom att man äter mer kolhydrater, så måste man äta mindre fett, och helst hålla koll på sina kalorier också. I övrigt så skiljer inte så mycket egentligen! Men känner man inget behov av de extra kolhydraterna så ska ju lchf vara lättare av den anledningen att man ska slippa räkna.
Har läst om flera som fått börja avnända medelfettsprodukter (ist för helfett) i sin lchf för att få vikten att lossa. det beror troligtvis på att de har en kropp som inte funkar normalt, och det blir för mycket kalorier på helfett. LCHF är ingen mirakelkur som funkar för alla, utan man måste hitta sin egen anpassning.
Hemkommen från kalas. Nån sa att hon har bytt ut godis mot mörk choklad, för mörk choklad i små mängder är nyttigt för kroppen. Värdarna gapskrattar. "Det finns massor som är nyttigare att äta. morötter tex" Nej sa jag, jag tycker inte att morötter är speciellt nyttigt. "Varför?" Snabba kolhydrater säger jag, "Så fan heller, snabba kolhydrater my ass!" Jaså? vad är det då frågar jag. Får inget svar istället så får jag höra att "Sånt där vill jag inte höra ett ord om. kolhydrater hit och dit. det är bara bull. Håll tyst!"
Finfint. Behöver jag förklara att jag klädde på mina ungar och åkte därifrån rätt så snabbt?