**Den stora feta LCHF-tråden**
har haft en riktigt dålig dag hittills idag. en vän har tyvärr förlorat kampen mot cancern idag! men när jag kom in här nu så fick jag ett leende på läpparna för första gången på hela dagen! gud vad ni är gulliga!
har haft en riktigt dålig dag hittills idag. en vän har tyvärr förlorat kampen mot cancern idag! men när jag kom in här nu så fick jag ett leende på läpparna för första gången på hela dagen! gud vad ni är gulliga!
Jag tvingades göra köttfärssås eftersom jag hade köttfärs i kylen. Men det blev bra till slut. Bara inte det jag var sugen på.
Massa köttfärs (storpack, så typ 1.6 kg) stekt i gjutjärnsgryta med vatten och salt och peppar. sen lite "brynt schalottenlök" fond, lite tomatpure (heinz), lite lite mörk soya, lite vitlökspulver och en del lökpulver. sen ca 2-3 dl grädde, och så koka ihop. sen i slutet häller jag i ett par paket shiratakinudlar. MUMS!
och så gjorde jag ischoklad med mitt nya cocosa också. ska bli spännande att testa det imorgon!
Apropå att äta rätt enligt lchf. (Blunda nu ni som inte gillar siffror )
Idag har jag ätit :19.7 gram kolhydrater, 82.4 gram fett och 83.7 gram protein!! Är inte det rätt så nära 80/80/20 man kan komma?
Återkommer med svar om ett par timmar. Mötesdags på jobbet!