**Den stora feta LCHF-tråden**
Oj, ja ursäkta mig. Bäst att vi kallar den för JUCEAS FANATISKA LÅGKOLHYDRATTRÅD, så att dom som råkat benämna sitt matintag med Atkins eller GI också får vara med.
Oj, ja ursäkta mig. Bäst att vi kallar den för JUCEAS FANATISKA LÅGKOLHYDRATTRÅD, så att dom som råkat benämna sitt matintag med Atkins eller GI också får vara med.
Marilla, du kan få vara med i min tråd!
Saargr,
Det var så jag menade med. Och jag personligen uppskattar ju att det finns en Atkins-shake för mig att köpa när jag behöver det. Men man ska ju inte blanda ihop Atkins shake-diet med ren Atkins heller tycker jag. Det står i nya Atkinsboken att man får lov att byta ut max 2 av sina 3(+2) måltider per dag mot Atkins-produkter, men det står absolut ingentstans att man SKA eller BÖR, utan det står snarare så som jag själv tycker att det är helt ok att ta till när det behövs!
Som alltid så är det väl sunt förnuft som gäller, att inte bara tro att man kan äta hur mycket sött som helst såvida det står sockeraljohol eller sötningsmedel på istället för socker. och självklart är väl en fräsh sallad med kött i grunden bättre mat än något som kommer på tetrapack med 12 månaders hållbarhet i rumstemp
helene,
TACK!
Nog kan jag verka frustrerad ibland, men det är ju just för att jag VILL äta lågkolhydratkost för hälsan, men samtidigt känner att jag SKA bli av med mina sista kilon. Men nu har jag hört från flera håll att den här jämvikten (såklart) är hormonell, och kan ligga en bit högre än normalt tex efter barnafödande. man har ju graviditetshormoner kvar i kroppen i ca 3 år efter en graviditet. Du har väl också en liten hemma, så det kan ju vara samma för oss båda!
Jag jobbar lite med min inställnng också. Jag är trots allt bara 4 kg tyngre än min gamla jämvikt (där jag hamnar om jag varken äter bra eller dåligt) och ca 8 kg tyngre än den vikten jag brukar ha, men som jag också brukar få kämpa lite för att ha. Det är ju fullt normalt att kroppen tycker sig ha hittat sin nivå nu, efter att ha gått upp och tappat 65 kg inom loppet av 3 år...
jag är van att få kämpa för att gå ner eller hålla vikten. men jag är absolut inte van vid att man verkligen sköter sig, och INGET händer ändå! Det är nog där i som frustrationen ligger. Om inte 80/80/20 funkar, då har man inget nästa steg att testa lixom... Då får man ... hmmm.... tänka om.