• Liddi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Southern Belle skrev 2011-03-12 22:24:30 följande:
    Fiberhusk? Det omvända funkar i alla fall!
    Oj ja då borde det ju fungera åt andra hållet med tycker man Tack det är ju jättebra för det har jag ju hemma åxå..
    Alexander 090210
  • Liddi
    jeng skrev 2011-03-13 11:06:14 följande:
    Jippi! Ungarna höll sig lugna i lillpojkens spjälsäng med lite leksaker, så jag fick till 30 minuter till! Den här gången tog jag fram upphöjningen till brädan, och tro på fasen - den funkade!!!! Förut har den haft problem med att den aldrig registrerar 4e steget, dvs sista avsteget från brädan! Men nu gick det sååå bra så! Håller en takt på ca 3000 steg per 30 minuter! Så 6000 steg idag, och det är ju helt suveränt om man ser till stegräkning!!!

Känns som att jag skulle kunna köra hela dagen! Synd bara att jag väl inte lär känna likadant imorrn efter jobbet!  
    Haha jag brukar åxå köra den metoden att träna medans sonen leker i spjälisen på morgonen Tyvärr har jag oftast någon annan ursäkt att slippa så det händer inte så ofta ändå. Köpte hem zumbaDVD:er nu men jag har ju ingen taktkänsla alls så det känns bara fånigt...min 2 åring var bättre än jag  
    Alexander 090210
  • Liddi
    OHs mamma skrev 2011-03-13 11:29:39 följande:
    Det här vaniljpulvret som många av er pratar om, är det det vanliga typ vaniljsockret som finns i liknande burkar som bakpulver eller är det någon special vara?
    Mitt är i en pytteliten glasburk som står i en liten kartong
    Alexander 090210
  • Liddi
    Sofiaochjonas skrev 2011-03-13 12:42:22 följande:
    Tack! Den finns på city gross här i Uppsala, ska köpa en burk!
    Jag bor åxå i Uppsala...eller Björklinge egentligen Jag brukar inte ha vägarna förbi City Gross men jag får väl ta mig dit nu  
    Alexander 090210
  • Liddi
    Bordeaux skrev 2011-03-13 18:39:02 följande:
    en renodlad recepttråd kanske skulle vara en bra idé
    Å Ja!
    Alexander 090210
  • Liddi
    jeng skrev 2011-03-15 19:35:09 följande:
    JUCEAs LCHF-ischoklad, mindre än 0.5 kolhydrat per ischoklad

100 gram kokosfett 
    3 rutor mörk choklad (tex marabou 86% 19 gram kolhydrater)
    2 rågade vanliga msk kakao

Totalt drygt 10 kolhydrater, blir ca 30 stk
    Hur gör man sedan med allt då? har aldrig gjort Och vad är kokosfett...står det så på förpackningen?

Och när jag ändå är i gång med frågestunden så undrar jag även vad flingsalt är som står i så många recept...är det något man hittar blan krydorna? och är det något speciellt med det eller får man ta vanligt salt? 
    Alexander 090210
  • Liddi
    jeng skrev 2011-03-15 20:38:11 följande:
    Haha ok
    Ja jag smälter kokosfettet på låg värme i en liten kastrull. lägger i chokladen så den smälter. sen rör jag i kakon och vispar rätt hårt så att man löser upp kakaopartiklarna, annars kan ischokladen blir lite "sandig".

Ja sen låter jag det svalna och vispar under tiden då och då, för annars skiktar det sig. Sen häller jag bara upp på ischokladsformar och ställer in i kylen. 

Flingsalt är typiskt tv-kocks-livsmedel! Det går bra med vanligt salt, men flingsalt är ju lite vardagslyx! Finns bland vanligt salt!
    Tack så mycket Jag ska verkligen testa de där...lät som att även jag skulle kunna klara det
    Alexander 090210
  • Liddi
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-17 21:58:43 följande:
    Jag tror att de pratar om sin längd. Själv är jag bara 167 i strumplästen, så jag känner mig lite utanför här.
    Jag är åxå 167 så du är inte ensam  
    Alexander 090210
  • Liddi

Kan man använda kokosfett till något annat skojigt än ischoklad? Har en hel del över så det blir myyyyycket ischoklad annars  

Alexander 090210
  • Liddi
    trazzlan skrev 2011-03-18 21:26:43 följande:
    Man kan ju alltid använda det i kaffet, en klick för att öka fettintaget. Men det kanske inte direkt var någon nyhet...annars såg jag att anna hallen hade ett gott, ja det verkade i alla fall gott, recept på kokospannkakor
    Tyvärr dricker jag inte kaffe Men de där pannkakorna lät ju lite intressant ska testa dem...
    Alexander 090210
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**