• Liddi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-02 17:35:07 följande:
    frokenfrau.blogspot.com/2011/02/kycklingwraps...

Ostchips: lägg riven ost i högar på en plåt, ställ in i ugnen och låt osten smälta sig och börja bubbla. Akta dock för att köra dem för länge, bränd/för tillagad ost blir besk. För nachokänsla kanske du kan smaksätta dem med tacokrydda, eller chili?
    Tack Ska testa båda de där genast...så jag vet att det fungerar till imorgon  
    Alexander 090210
  • Liddi
    Denebola skrev 2011-04-02 19:53:29 följande:
    Det är därför du ska säga till, så jag ser till att du kan Vill inte visa dem allmänt. (förresten, vad desperat det lät, ba snälla kolla in mig halvnaken, snälla snälla ! )
    får jag åxå se?
    Alexander 090210
  • Liddi

Jag behöver ju någon sås till min tacoskväll imorgon...förslag? Jag är inte så mycket för starka såser så gärna något mildare. Min sambo kommer säkert köpa sån där stark röd sås men jag vill ha något annat...

Alexander 090210
  • Liddi
    Denebola skrev 2011-04-02 20:15:39 följande:
    Jag kör på ica i love eco, den är mellanstark, 5g /100g. Om du vill skippa "röd" sås helt, så guacamole?
    attans jag har ju inget ica i närheten bara Hemköp. Guacamole låter ju faktiskt mer spännande gör man den själv?
    Alexander 090210
  • Liddi
    Denebola skrev 2011-04-02 20:26:42 följande:
    Ja, köp inte färdig för den innehåller 1,5% avocado och tre miljoner tillsatser... *facepalm*

Den jag gjorde i kväll:
    2 mogna avocado
    ½ tsk sambal oelek
    torkad koriander
    vitlökspulver (jag gillar inte rå vitlök, gör man det kan man ta färsk)
    pressad lime
    3 msk CF
    1 liten finhackad rödlök

Mixa ihop allt utom rödlöken, blanda sedan i löken. Klart!
    Å tack Det där ska jag nog klara..
    Alexander 090210
  • Liddi

Denebola: Jättefint Man ser verkligen skillnad och du ser mycket "friskare" ut nu.

Alexander 090210
  • Liddi
    Annanym skrev 2011-04-02 21:42:49 följande:
    Åh HU! Nu har även jag blottat alla mina fruktansvärda ångestområde. Lika med ALLT. Fast av allt illa så är det jag verkligen, verkligen hatar mina ben och fötter. Konstigt ändå. Jag har gått ner 20 kg totalt (med lite upp- och nergångar) sedan aug 2009 och med kläder på känner jag mig ganska... ja, okej faktiskt. Och så tvingas jag möta detta monster i en spegel via kameran... Det ska fan vara grupptryck till nåt sånt! Men, är det någon som vill skåda Shamu, så hojta till.
    jag vill skåda
    Alexander 090210
  • Liddi
    Annanym skrev 2011-04-02 22:26:03 följande:
    Tack, det var rart, men dessvärre är jag nog fortfarande finast inuti.
    Jag hann inte säga något innan min dator fick för sig att starta om... Jag tycker du är fin och det är otroligt starkt att ha gått ner 20kg Ingen tycker ju om att se sig själv utan kläder så jag förstår att det kändes jobbigt att andra skulle titta...du är mycket modigare än jag  
    Alexander 090210
  • Liddi
    FiaFunderar skrev 2011-04-03 10:24:30 följande:
    Usch nu har jag lagt ut bikinibilderna i mitt fotoalbum. Jag HATAR mina ben men hoppas att de blir bättre snart.
    Jag själv ser ingen skillnad mellan bilderna men nu ska jag ta en bild den sista varje månad och lägga dit för att se om kroppen blir liiite snyggare Obestämd Jag måste bara ta lite bättre bilder där jag står exakt likadant för att det är svårt att se förändringarna om man inte har samma vinkel...
    Ansiktet suddade jag bort för jag såg så vit, trött och hängig ut haha
    Jag ser skillnad Otroligt att det kan synas efter så kort tid. Jättebra jobbat  
    Alexander 090210
  • Liddi

hörrni KAN man göra mjöl av t.ex sesamfrön? I en del recept står det att man ska göra mjöl av nötterna och fröna...menar de då att man ska kunna mala ner dessa pyttesmå frön till mjöl? Hur gör man?

Alexander 090210
  • Liddi
    Denebola skrev 2011-04-22 08:05:17 följande:
    Mixer
    Då gissar jag att du inte menar en stavmixer va? Det är det enda jag har och jag har inte ens testat för jag tog för givet att det inte skulle fungera... Fyller ju år i maj så jag kanske ska önska mig något som fungerar  
    Alexander 090210
  • Liddi
    Denebola skrev 2011-04-22 15:28:02 följande:
    Jag använder bägartillsatsen med kniv som hör till min stavmixer, men inte själva stavtillsatsen, nej
    Men shit nu när du säger det så fick jag ju med nåt sånt till den...har aldrig ens tittat åt den Va bra då ska jag leta fram den genast..Tack  
    Alexander 090210
  • Liddi
    Denebola skrev 2011-04-25 22:01:51 följande:
    Kan tala om att jag känner igen mig i det där "jag borde gå upp i vikt - fast jag vill nog inte". Man är helt enkelt skadad av dagens smalideal. Men sen jag la på mig några kilon och fick lite rumpa och bröst så är jag rätt så nöjd ändå Lite lovehandles kom visst med på köpet, men då får det väl vara så istället för att jag ska se ut som skinn och ben.

Jag var inte missnöjd men min "vanliga" undervikt (dvs den vikt jag legat på ganska länge tidigare), men när jag tappade några kilon till kände jag mig utmärglad, och det var då jag började med LCHF.
    Känner åxå igen den är "skadan" man har...är 167cm och vägde 51-52 ett tag men nu har jag tvingat upp mig lite eftersom min ägglossning försvann. Försöker hålla mig mellan 54-55 nu men jag känner mig inte alls nöjd utan jag mår bäst under 53 (psykiskt alltså ) Det dryga är att jag bara får mage och rumpa...skulle gärna få lite bröst åxå  
    Alexander 090210
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**