Inlägg från: Klas-Ã…ke |Visa alla inlägg
  • Klas-Ã…ke

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-03-09 10:42:42 följande:
    Jag åt nachotallrik (sallad, gurka, köttfärs, CF (tror inte det var helfet) och salsa och jag tänker mig att det var betydligt mer än 10 i den portionen! bara en portion tacokrydda (1/4 påse) är ca 6 gram, och på restauranger så är det ju ofta betydligt mer köttfärs än vad som räknas som 1 portion på tacopåsen!

I vilket fall, det var ingen katastrofmåltid, men inte heller optimalt! Men för att vara utemat så tycker jag det är helt klart godkänt! Du sabbar inte hela veckan om du äter en nachotallrik ute skulle jag säga! Se bara till att ta bort majsen också som dom gärna häller med... 
    Tack=)
    Får se hur jag gör, äter ju tacokryddan själv hemma, men då blir de max 5 på hela måltiden, har inte i hela påsen heller, men känner att de är mycket så ska beställa hem tacokrydda tror ja.

Blir kanske att jag tar en kyckling eller räksallad ist, känns nästan som ett bättre alternativ fastän de är taco-onsdag;P
  • Klas-Ã…ke
    helene306 skrev 2011-03-09 11:27:58 följande:
    Gör egen tacokrydda så slipper du kolhydraterna i de köpta påsarna. Tacokrydda
    Är det något speciellt märke jag ska köpa eller är alla iprincip kolhydratsfria?
  • Klas-Ã…ke

Tog nyss en promenad till affären och handlade kryddor så jag kan göra tacokrydda. Köpte alla från santa maria(?) och antog att eftersom de inte stod någon innehållsförtäckning på kryddorna så är dom ok? För på t.e.x grillkrydda och allround kryddorna stod de!

Har jag gjort rätt nu? haha.

• Klas-Ã…ke

Vad gör man när ens vänner inte förstår? De ända jag får höra är att du är redan smal bla bla ofta man tränar och äter som du gör blabla, klart du kan fuska osv.. Jag vill inte fuska, jag lider av ibs men mår bra nu. Och har sagt tusen gånger att magen mår bättre och därför fuskar jag inte, men dom verkar inte förstå. Blir så ledsen. Inte trackar dom på min vän som äter gi, bara för hon anses som större...

Var iaf ut idag och åt, men var inte så hungrig utan tog en liten macka och åt pålägget bara, ost, sallad, gurka och en liten tomatbit. Nöjd... Gick sedan in på pickaboo där dom säljer tonvis med godis, mitt favorit godis med, pinades av doften med stod imot och tänkte på tacon som ska ätas ikväll ist.

• Klas-Ã…ke
    Denebola skrev 2011-03-09 18:10:47 följande:
    Om du har försökt förklara och de inte vill ta till sig, så svara bara kort att du väljer att äta så här för att må bra. Byt sedan samtalsämne. Om de fortsätter att fråga/tjata, säg att vad du äter är din ensak och inte deras. Men håll dig kort, det verkar inte hjälpa att förklara sig en massa... Så ta till ett eller två "standardsvar" och upprepa det tills de förstår att du inte vill diskutera saken på deras sätt.

Tyvärr är LCHF mest känt som "bantningsmetod" i allmänna kretsar och inte som en livsstil. Sett ur den vinkeln är det förståeligt att vännerna inte förstår varför du "bantar", men det ursäktar inte deras tjatande.

Bra att du stod emot godiset
    Jo men jag säger hela tiden att min mage mår bra, dom vet att jag haft problem med magen hela livet och borde uppmuntra mig istället för att klanka ner. Känns som jag måste välja mellan att inte bli "nedtryckt" och magen får må bra, eller att magen mår skit och jag måste vara hemma varje dag..:(
  • Klas-Ã…ke

lagar tacos nu, hur mycket krydda ska man ha i köttfärsen??

• Klas-Ã…ke
    helene306 skrev 2011-03-09 19:08:44 följande:
    Du står på dig som Denebola skriver. Upprepa det som får dig att må bra, förklara inte mer om de fortsätter tjata. Du mår ju bättre i magen av lchf där har du ditt argument. Tjatar de ändå så säger du bara "Valet är enkelt, skippa kolhydrater och må bra eller käka kolhydrater och ha magknip och rännsketa. Vilket hade du valt?" En del tystnar när man nämner B-ordet. Sånt får man inte prata högt om
    Klas-Ã…ke skrev 2011-03-09 18:38:49 följande:
    lagar tacos nu, hur mycket krydda ska man ha i köttfärsen??
    Vad har du för krydda? Den hemmagjorda kryddan jag länkade till tidigare räcker till 400 g köttfärs.
    Den du länkade till:) jättegott var de lite starkt då sambon vill ha i massa krydda men helt klart ett kanonalternativ, tänker aldrig göra på påsarna nå mer=)
  • Klas-Ã…ke

Påtal om tacos, är de bara jag som jämt äter mig dömätt när jag äter tacos? Går liksom inte att sluta för att de är så gott;P

Dagens :
    Frukost: Pannkakor med smör, oopsies med smör och skagenost
    Lunch(?): Ost,sallad,gurka från pålägget av mackan
    Kvällsmat: Mängder med tacos! (Köttfärs, ost, gurka,tomat,sallad,gul paprika och cremefresh med lite krydda i)

Nu kommer jag somna gott

• Klas-Ã…ke

ÅÅ jag som precis var så lycklig för magen funkat galant och sen brister de, värre än normalt, hoppas de var för att maten blev lite för stark eller för att ja kanske åt för mycket cremefresh. Usch:(

• Klas-Ã…ke

svart avföring, vad kan detta vara? någon som råkat ut för de?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**