Inlägg från: Klas-Ã…ke |Visa alla inlägg
  • Klas-Ã…ke

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-03-09 20:53:20 följande:
    Jag tycker den blivit olika gång för gång även om jag hållt mig till receptet. Ibland salt som attan, ibland stark som attan. Jag har skippat saltet och dragit ner på chilipulver. Nu tycker jag att jag fått till en bra krydda. Ändå kan jag tycka den blir stark/salt trots modifiering. Jag antar att smaklökarna vaknat ur sin kolhydratdvala

Svart avföring? Ingen aning men ibland har jag fått det och ofta i samband när jag fuskat och ätit kolhydratrikt. Lite som att tarmen rensar sig.
    Ja jag fuskade ju i söndags så kanske har med det att göra, plus att jag är känslig mot starka kryddor så kanske blev lite mycket när jag åt tacos ikväll eftersom de skedde nästan precis efter, får helt enkelt prova tacos utan krydda nästa gång eller bara ytterst lite.
  • Klas-Ã…ke

Blev lite orolig som den hypokondriker man är gick jag direkt in på google och sökte och fick för mig att jag hade magsår. Inte roligt. men känner mig lugnare nu när några andra haft de med, hoppas bara de inte återkommer då magen krashade helt och hållet

• Klas-Ã…ke

Jag undrar hur de är med färdigmarinerat kött osv? Jag tycker de är jätte gott på sommaren och köpa en flintastek, och dom är ju färdigmarinerade.. Samma med t.ex. kyckling som är kryddad och så

• Klas-Ã…ke

Ska på middag hos mina tjejkompisar på lördag, jätte nervös eftersom jag inte orkar få en kass mage..
    Dom skulle bjuda på:
    Fisksoppa, jag skulle få utan mjöl
    Räksallad
    Grädde med hallon.
    Detta känns helt okej men är lite orolig för soppan, Så frågan är om jag iaf kan smaka den? Ligger under 10g per dag och ska se till att bara få i mig ca 1,5g på dagen. jag kan verkligen inte få kass mage då jag har viktiga saker att göra både på måndag och tisdag

• Klas-Ã…ke
    yena89 skrev 2011-03-10 18:03:13 följande:
    Kan ju finnas massa konstigt i. Vet att det finns druvsocker i vissa marinader. Är ju jätte enkelt att göra egen marinad så slipper man konstigheter :)
    Haha jo men jag är ju lat, och rätt kryddkänslig, provade göra egen tacokrydda och magen dog direkt
  • Klas-Ã…ke
    yena89 skrev 2011-03-10 18:30:02 följande:
    Ajdå :P Men allså, blir det itne ofta så går det ju att unna sig^^ Själv köper jag färdig kyckling ibland så. Men äter du det oftare kanske du får hitta en marinad som är bra för din mage och som du kan göra själv? :) Kan ju räcka med olja, lite pressad vitlök, salt o peppar och en skvätt soja :)
    Tänkte mest till sommaren då man gärna vill käka kött i  princip varje dag, problemet är dock att jag älskar flintastekarna och dom är ju färdigmarinerade, och enkelt att bara köra och grilla. Men hur mycket kolhydrater kan de innehålla på ett ungefär. brukar ju inte stå på förpackningen
  • Klas-Ã…ke
    yena89 skrev 2011-03-10 19:28:59 följande:
    Jadu, du får kolla på innehållet så kanske man kan bilda sig en någorlunda uppfattning :/ Men jag tror dom har nåt slags socker i. Och såklart massa andra konstigheter. Jag tror fortfarande du kan få till en marinad själv som är likagod :) Gäller bara att testa sig fram :)
    Men det bestämmer du såklart själv :)
    Ja tack:) som sagt inte aktuellt förens i sommar iaf=)
  • Klas-Ã…ke

Första plåten med oopsies i ugnen, hade i fiberhusk så de skulle bli mer brödliknande, luktar iaf underbart, är klara 10 över så kommer med rapport då,

Blev två plåtar, eller 10 st sammanlagt, så dom sista fyra hade jag två med vaniljpulver och två med kanel. Hoppas de blir gott med lite grädde ovanpå:)

• Klas-Ã…ke
    yena89 skrev 2011-03-10 19:56:35 följande:
    Jag testade oopsies med fiberhusk nångång. Kände ingen skillnad :P Sen suger jag iofs på att baka så vi får hoppas dina blir goda :)
    Nej blev ingen direkt skillnad;P Men tycker de är gott med en massa ost på=)

Snart är mina med vanilj och kanel klara, får se hur de smakar
  • Klas-Ã…ke

En fråga bara,
    Hur många kalorier brukar ni hamna på? Ett ungefär?
    Tycker de är så ltät att skena iväg när man äter massa ost och smör osv. Kommer jag gå upp i vikt om jag ligger på 1700-2000 kcal??

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**