-
Jag tycker glassen var jättemjuk? Stod ju somsagt på förpackningen att den skulle stå framme i 15min innan servering??:)sniwa skrev 2011-03-18 13:13:41 följande:Den var ganska hård och den kunde fått vara lite mer gräddig, men man kanske kan halvsmälta den och röra i lite vispgrädde och vaniljpulver...
-
Åå nu blev jag grymt sugen på glassen! Ska käka chokladglassen till mina plättor på måndag *längtar*
-
Nej men fem minuter brukar räcka:)sniwa skrev 2011-03-18 17:06:10 följande:Haha... jag läste bara hur mycket kolisar det fanns...
Men man vill ju ändå inte att den ska stå framme 15 min. om man bara ska ta en kula... -
Dagens:
Frukost: Pannkakor med smör, två små bröd jag gjorde med skagenost
Lunch: Ätit lite glass bara, mår så illa
Kvällsmat: Ägg och bacon om jag får i mig de annars lite mer glass
Sen: Kyckling med paprika, gurka, tomat och sallad -
Jag testade lite godis på jobbet igår då mackmaskinen var trasig(brukar äta påläggen) var iaf nyfiken på och se om magen skulle dö. De gick faktiskt bra och idag har den vart lite dålig, vet ej om de är för att jag åt lite kvarg eller pga godiset, (är känslig mot laktos). Men imorn ska jag faktiskt köpa hem godis och mysa framför en film, eftersom jag är ledig i 5 dagar och inte har ätit godis på några veckor så tycker jag att jag förtjänar de, samt att se om de var godiset fel att magen ballade ur..
Sen om de går bra så tänker jag tillåta mig själv att äta godis 1gång/månaden. Eftersom jag inte direkt har några kilon att gå ner (169,5cm och 57-60 kg) så känns de ok om magen klarar det! -
jag hade en synddag inplanerad med godis och pizza, usch mår så sjukt dåligt, sprungit på toaletten hela dagen och känner mig bakfull. BLÄ, men nu vet man ju de iaf=)yena89 skrev 2011-03-21 22:00:55 följande:Herre förlåt mig ty jag har syndat :(
Skulle till citygross och köpa fläsksvålar och fick veta att dom inte längre får in dom. Så gick vi till Lidl och där fanns det inte heller. Då blev jag jätte ledsen plus att jag imorse hade +3kg på vågen trots att jag legat under 10g dom senaste dagarna :( Så jag vart deppig och vi köpte chips, mini-pizzor, kex och choklasfyllda croissants eller hurfan dom jävlarna stavas :(
Nu kom jag iofs på att mensen är på ingång och det förmodligen är drf jag gick upp men endå :/ Det blir ju fakir denna vecka men ska dra ner lite på fettet imorrn så hoppas jag att jag inte går upp nåt mer.
Och till helgen ska jag vara barnvakt hos morbror och där äts det fettsnålt och snabba kolhydrater. Dom vet om hur jag äter och försöker anpassa maten till mig men det brukar mest bli ägg där för mig endå. Bara jag slipper steka i margarin denna gång.
Nej usch. ingen bra dag idag >.< Så nu ska jag nörda mig och spela data-spel och äta chips >.< -
jag trycker i mig så jag spricker och aldrig vill se dessa onyttigheter igen=)
-
Hej! Just nu äter jag somsagt max 10g kolisar/dag. Men kommer senare försöka komma upp i ca 40g / dag och se hur magen mår då, vill kunna dricka och äta gott när jag ska utomlands utaan att må skit. Men hur mycket fett ska man ligga på då? UngefäR??
-
Jag är så trött på att stå still i vikt, fortsätter imorn med under 10g kolisar.
Ska ta en promenad till affären och köpa lax och ost till frukost. Sen blir de gym i vanlig ordning vi 3 och sen gym en gång till vi 6-7. ska även klämma in ett 20min pilates pass. Ska köra stenhårt i en månad nu sen börja öka kolhydratintaget succesivt tills jag hamna på typ 40-50 g. Jag vill kunna fuska i sommar om de behövs utan att ha diarrer i flera dagar.
Men behöver mycket peppning nu. Vill bara bli av med lite på låren och magen, men har ätit lchf länge nu och inte hänt någonting förutom att magen mår bättre. Väger 60 kg till mina 169,5 cm -
Åå jag är lite nervös.
Ska ligga på under 10g, min mage mår jätte bra av deetta då ja lider av ibs. Men jag kommer vilja öka intaget av kolisar(ska köpa en våg som visar exakt så ja hittar där jag ska stanna) Jag vill kunna fuska, dricka vanliga cider då och då , tex när vi ska utomlands,
Min fråga är om jag ökar succesivt som du sa jucea, så sänker man ju också på fettet. Men jag undrar om jag tillslut kan sluta kolla på näringsinnehållet och bara skita i frukt, bröd , potatis pasta och de man vet är jätte "farligt" och sen köra på mitt race, eller komme jag behöva lägga upp allt på matdagboken t.ex?? För jag vill slippa de samt att jag vill att magen ska må bra. Jag är lite virrig och försöker klura då ja i maj kommer börja öka intaget. -
Tack! Dina svar uppskattas verkligen! Jag vill somsagt bara bli av med lite mage och lår och kommer köra stenhårt nu april månad ut. Men vill somsagt kunna fuska utan att få en smäll av bakfylla direkt när man fått i sig förmycket kolisar. Jag tror jag kommer köra på 5/100 regeln och inte överdriva med fettet, nu är jag v'ldigt noga och räknar både fett,protein,kolisar och kalorier för maximal viktminskning.jeng skrev 2011-03-24 20:44:39 följande:Jag vet ju tyvärr inte hur det kommer bli just för dig. För mig är det ju uppenbart att jag ska ligga lågt om jag ska gå ner i vikt, och dessutom gärna hålla nere kalorierna... Jag har ju tänkt hamna på GI fas 2 såsmånigom, när jag är klar med viktminskningen. Äta ganska strikt, men inte ligga i ketos, och kunna fuska då och då om jag har lust med det. men jag vet ju att jag kommer behöva hålla koll på kalorierna också.
Förhoppningsvis så är det inte så för dig, och då skulle jag tro att när du har ökat klart, lite i taget, så borde du kunna köra på 5/100 regeln och sunt förnuft, så att varken kalorierna eller fettet blir alltför högt.
Jag kan ju räkna ganska så bra i huvet, antal kolhydrater och kalorier jag får i mig på en dag. Man äter ju ofta samma livsmedel om och om igen och till slut så vet man ju bara att en kycklingfile är ca 150 kcal tex. Den "känslan" av totalen tror jag är viktig om man inte vill räkna. Så ju mer man nu kollar upp och lär sig, ju friare blir man ju såsmåningom.
Jag hoppas bara magen vill hänga med i svängarna också. den är ju trots allt viktigast -
Usch har fuskat alldeles för mycket så imorn tar jag tag i allt, har iaf fått svar på att jag jag kan äta godis och dricka vanlig läsk utan att magen dör men ifall jag äter bröd, pasta osv så kan jag räkna med att spendera dagen på toaletten. Goda nyheter för mig i alla fall då jag slipper må skit ifall jag vill unna mig då och då..
-
www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx den kan man göra som tårtbotten:)Rocktroll skrev 2011-04-03 12:36:55 följande:Kom på att jag inte blir den enda lchf-aren på kalaset
svärfar har ätit kolhydratsfattigt med en del fusk i ca 1 ½ mån och gått ner 10 kg, och mina föräldrar börjar imorgon...så man kanske ska testa sig på en tårta. Så har ni några bra tårtrecept?
-
Funderar på om jag ska ta bikinibilder också men har sånna komplex för min kropp i profil då magen putar som om jag vore höggravid:(
-
=(
-
ÅÅ tack, dock hatar jag min putmage och ben:( Men alla har väl nå komplex, jag blir dock ärtt trött då de inte händer något oavsett hur jag äter och tränar:STeskedsmamman skrev 2011-04-03 19:43:41 följande:Jag hade kunnat döda för din kropp, bara så du vet
-
Jo de dumma är att jag började träna stenhårt i december, 4ggr i veckan och alla muskelgrupper uppdelat (bröst-axlar, triceps-mage, biceps-rygg och en dag ben), de enda som hänt är att jag blivit starkare men syns inte, bara typ mina biceps som syns.yena89 skrev 2011-04-03 20:23:39 följande:OM jag får tillägga, utan att du tar det fel nu, försök att träna ryggen lite, tror det kommer göra under för dig, en rakare hållning låter magen försvinna mirakulöst :) fast du kanske stod så med flit för du var deppig över att ta kort? :o
Lite trist att inget sker:( -
Jag ska kköra riktigt hårt nu när jag har kort att jämnföra med. Japp styrketräning sen pilates hemma och innebandy på söndagar:) Hoppas jag blir av med mage och lår innan sommaren är här.P28 skrev 2011-04-03 22:35:18 följande:Den där ledsna smileygubben finns det ingen anledning att inkludera! Du är ju jättefin! Fortsätt hänga på gymmet och släng runt med vikterna (För jag hoppas att dte är styrketräning du håller på med?) och fortsätt med LCHF så kommer din kropp att vara en killerkropp! (Jag hade gjort mycket för att få din kropp som den är i nuläget...)
Tack för de uppmuntande orden:) -
Hej igen!
Tänkte börja köra fakir så jag förlorar mina sista kilon! Kan man äta vispgrädde? Tänkte ifall man kunde äta 70g bacon, 2 ägg och pannkakor med smör (½dl vispgrädde, 3 ägg, 2msk fiberhusk och vaniljpulver) ? Hur är de med ägg, kan jag äta de obegränsat?? -
jag har legat på mellan 5-10. Men vill få lite sprutt då jag inte förlorar min putmage,. Så jag kan äta typ 5 ägg/dag på fakir??jeng skrev 2011-04-04 21:33:10 följande:Fakir för mig är att nolla. Iaf så gott som. Rester eller spår av kolhydrater kan ju alltid finnas nånstans.
Ägg är väl en sån där sak som anses ok på fakir, trots att det finns lite kolhydrater i. Jag tror att det hör ihop med att fördelningen på ett ägg är kanonbra. Grädde skulle jag utgå från att det inte var tillåtet.
Hur många gram har du ätit nu? För om du går ner från 20 till 10 eller från 10 till 5 så kan det ju också göra skillnad!