Inlägg från: Klas-Ã…ke |Visa alla inlägg
  • Klas-Ã…ke

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fick tag i mina fläsksvålar igår, luktade illa gjorde dom men funkar helt klart istället för chips!

Köpte också lchf glass, den var heeelt underbar! Kunde knappt sluta äta den! Tur att jag köpte hem 4 paket:) 0,5g kolisar/100g

• Klas-Ã…ke
    Denebola skrev 2011-03-13 09:24:42 följande:
    Enligt mina erfarenheter från innan jag åt LCHF så kunde jag få magknip och uppblåst mage av vitt mjöl, men jag fick det inte av godis/socker. Så jag tror att det kan vara en viss skillnad, men det är nog också högst individuellt.
    Ja jag får väl prova sen och se:) Vill vara strikt nu och se så magen börjar bli bättre och kanske unna mig lite lösgodis i sommar eller något, tänkte så de inte var hejdå föralltid till mitt älskade lösgodis hah.
  • Klas-Ã…ke
    Mandel skrev 2011-03-13 09:42:58 följande:
    Vad är det för glass och vart hittade du den?
    ica maxi:) alvesta heter den, finns i vanilj choklad och citron, men vanilj har bara 0,5 g kolisar medan choklad har 1,4g

www.alvestaglass.se/
    Där står de om glassen och i vilken butik och stad du kan köpa de i=)
  • Klas-Ã…ke
    yena89 skrev 2011-03-13 11:56:36 följande:
    Nu är jag ledsen :( För glassen finns inte att köpa här i Sundsvall :( Däremot finns den i Eksjö (småland) där familjen bor så jag får väl nöja mig med att få lite glass där på sommaren haha :D
    Undra om man kan maila dom och be dom sälja det här.
    Fläsksvålarna har jag hittils bara hittat på CityGross.
    Trist:( Jag fick åka 6 mil för den haha, fast skulle ju dit oavsett men passade somsagt p åatt handla hem 4 stycken.

Fläsksvålar hittade jag på willys:)
  • Klas-Ã…ke
    Nikhita skrev 2011-03-13 13:27:46 följande:
    Var dom goda?
    Fläsksvålarna??
    Helt okej faktiskt, perfekt istället för chips
  • Klas-Ã…ke

Är de smart att gå över till GI när man nått sin vikt? För då får man ju äta godis lite då och då och unna sig ibland, och detta ger väl inte katastrofa "bieffekter" som man får med lchf??

• Klas-Ã…ke
    Nikhita skrev 2011-03-13 20:10:03 följande:
    Fick nå ryck o testade LCHF plättar efter att jag läst att nån tyckte det smakade som riktiga plättar. Jag är nöjd med resultatet! Bara ägg, grädde o fiberhusk.
    Ha i vaniljpulver och de blir ännu godare=)
  • Klas-Ã…ke

Dagens:
    Frukost: Ett ägg
    "Mellis": Lite skinka och en ostskiva och lite sallad(pålägget på en macka alltså)
    Lunch: Gurka, tomat, sallad, skinka, bacon och ost
    Kvällsmat: Kycklingwrap (kyckling, "pannkaka", paprika, gurka, sallad, en cocktailtomat och massa bea) MUMS

Nu kallar träningspass nummer två, dock proppmätt som få!

• Klas-Ã…ke
    Faile skrev 2011-03-16 10:06:27 följande:
    Min favoritbea. Jag orkar bara inte göra min egen, man lagar så mycket mat och bakar så mycket ändå så den är perfekt som latsås
    Ni måste ju smaka tre peppar bean från ica, helt underbar=)
  • Klas-Ã…ke

169,5 cm här! Målvikt: Ingen aning, vill få bort putmagen och låren.
    Väger nu kanske 57-60?? Vågar inte väga mig.
    Men känner mig liten när jag är med min karl iaf som är 204cm^^

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**