Martina 76 skrev 2011-04-30 07:08:20 följande:
Önskar att jag också kunde tänka så. Jag är helt jäkla kroppsfixerad!!! Jag strävar efter att se ut som jag gjorde innan jag födde mina två barn. Nu är jag snart där men är ändå inte nöjd. Inser att jag aldrig kommer att bli det heller. Jag är tjock i mitt eget huvud, inte i verkligheten...

Tror också att man ska släppa jakten på drömvikten och hitta sin "normal/trivselvikt" Jag är nöjd att LCHF funkat så bra för mig som gått upp 30 kilo med varje barn och innan jag blev gravid med mitt första så vägde jag 54kilo vilket jag kan anse som en drömvikt
Jag har tendens att lägga allt runt magen och sen lite på andra ställen vilket har gett mig gravidmage i ett par år..kanske därför jag tappat så snabbt i cm efterssom det mesta suttit på magen..
Jag är nöjd om jag kommer ner till 65 och får lättare att hitta kläder orkar vara mer aktiv mm..Har inte vägt mig på väldigt länge men sista jag gjorde det stod vågen på 74,8 till mina 160 cm kort men kompakt kan man väl lätt säga att jag var..nu har det tickat ner med nästan 15 cm i midjan på en månad (mätte idag

) och jag börjar bli sugen på att se hur många kilo det faktiskt är..
Tror man behöver komma till en punkt där välmåendet är viktigare än vikten även fast de ofta hör ihop och det kan vara svårt..