• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Krambjörn skrev 2012-05-12 20:54:42 följande:

Hur lyckas man äta så lite kh/dag?
    Jag kör ju med LCHF 

Kött, fågel, fisk, ägg och smör :)
  • Boost
    ia86 skrev 2012-05-13 09:16:24 följande:
    Ja igår vart det faktiskt en del småplock, och det blev oopsies till middag då vi var så sugna på "mackor" både jag och sambon... Det har dock varit rejälare middagar de andra dagarna. När kan man vänta sig att kroppen ställer om sig? Törs knappt äta mer fett nu för jag tycks bara bli tjockare och tjockare..Obestämd
    Tycker du ska väga dig och verkligen se om du gått upp. Ingen rolig känsla att gå runt och tro att du lagt på dig om så inte är fallet.
    Och även om du skulle ha gått upp så är det bra att veta det, för då kan du göra lite förändringar i det du äter. 
  • Boost
    Zafir skrev 2012-05-13 20:13:13 följande:
    Har kört 2 veckor nu och Vägde mig igår och de va +0,6 tänker inte väga mig på en vecka.
    Funderar,.. Är det när man ställt om sig ordentligt och äter mindre portioner man börjar gå ner? när kcal intaget minskar??
    Tänker mig verkligen för och har inte gjort några avsteg. Möjligtvis för mycket grädde i kaffet men från fredags minskat till en kopp per dag.
    Mår bra men vill som så många fler gå ner....

Det är vanligt att gå ner mycket den första veckan i och med att vattnet i kroppen försvinner då.
    Vägde du dig efter den första veckan? 
  • Boost
    Zafir skrev 2012-05-13 20:31:49 följande:

Jag startade på 72,6 för 2 v sen och igår 72,7.... Efter en v stod vågen på 72,1...

Har du kollat över matintaget rent kalorimässigt så att du inte får i dig för mycket?
  • Boost

Men asså detta med fakir, jag tycker jag läser olika överallt.

Nånstans står det att enbart kött, kyckling, fisk, ägg och smör är tillåtet.
    Andra säger att man kan äta allt sålänge det ligger under 5 kolhydrater per dag.
    Vad är det som stämmer egentligen?    

• Boost
    stjierna skrev 2012-05-13 22:02:45 följande:
    Äter du "bara" LCHF så gäller reglen "max 5 KH/100 gr", äter du strikt LCHF (fakir) så får du inte äta mer än 5 KH per dag - det vill säga du ska äta så nära nollan som möjligt på alla produkter du äter. Då är kött, fisk, kyckling, ägg och smör i princip det enda som fungerar ;)

Tack för info! Sugen på att testa detta för att se hur kroppen reagerar på det :)
  • Boost
    tiiitti skrev 2012-05-13 22:29:49 följande:
    EEE: vad ska du äta för fakir-frukost imorn? behöver inspiration till att komma igång..

Äggröra eller äggsmör. Åh så gott :)
  • Boost
    tiiitti skrev 2012-05-13 22:41:29 följande:

jag är så trött på ägg.. haha, men ska jag klara denna veckan gäller de att kunna kränga ägg.. :P

Gör olika saker med äggen varje dag så blir det lite roligare :)
    Stekt ägg, kokt ägg, äggsmör, äggröra, omelett.
    Finns det nåt mer?  
  • Boost

Jag hoppar på fakir från och med imorrn!
    Ska köra en vecka kombinerat med lite hemmaträning.
    Kul med lite experiment :) 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**