• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Krambjörn skrev 2012-05-14 07:11:55 följande:
    Vafan jag har gått UPP 0,7 kg sen igår och jag har verkligen inte fuskat ett dugg
    Väg dig inte varje dag, dett misstaget har jag också gjort innan. Det kan skilja sig från dag till dag av olika anledningar. Det är bättre att väga max en gång i veckan för, det är mer rättvist så.
    Har du ätit någon salt mat? Isf binder det upp vatten vilket gör att du kan väga mer.
    Mens på gång? Då samlas det också vatten i kroppen.

Ge inte upp! Väg dig en gång i veckan och fortsätt som du gör!    
  • Boost
    Frajda 80 skrev 2012-05-14 09:57:51 följande:
    Kan någon igen säga vad Fakir är?
    Är det få man äter typ 0 kolhydrater? 

Hittade en bra pdf fil om Fakir.

http://dl.dropbox.com/u/54402126/Allt%20om%20Fakir.pdf

Ska äta äggsmör alldeles snart.
    Till middag blir det fisk och ?? Haha, fisk och en smörklick kanske Tungan ute
    Fasen vad jag kommer tröttna fort på detta ;)     

• Boost
    EEE skrev 2012-05-14 10:39:18 följande:

Kanske lite sent nu men jag åt två helt vanliga stekta ägg med en klick majjo på.Lite örtsalt också, stekte i smör. Har aldrig provat äggsmör? Hur gör man det?

I morgon blir det  nog äggröra med kanel på!  

Äggsmör, superlätt :)
    Koka ägg som vanligt. Sedan mosar du dem bara tillsammans med smör.
    Jättegott att lägga på olika sorters LCHF bröd eller tillsammans med bacon, eller bara äta som det är :)  
  • Boost
    Hon den där skrev 2012-05-14 10:42:19 följande:
    Jag undrar om nån av er som kör lchf kommer äta nån färskpotatis när det kommer? Är det jätteilla om man lägger till potatis nån gång i veckan om man kör lchf?

Jag har tänkt äta potatis när jag gått ner till 98kg, fast jag kommer kanske bara äta det ca 2 gånger i veckan och inte mer. 

Åh så gott med färskpotatis!
    Åt inte LCHF förra sommaren så vet inte hur jag ska göra. Potatis ligger väl på 16 g / 100 g ungefär. Beror helt på hur känslig man är mot kolhydraterna.
    Men lite potatis nån gång i veckan skadar inte om man inte då är väldigt känslig. Kan ju tänka på att äta lite mindre kolhydrater av annat den dagen du ska äta potatis.  
  • Boost
    EEE skrev 2012-05-14 10:52:11 följande:

Ajdå, var rädd för att det var något i stil med det. Jag kan inte äta smör i dess naturliga form. Steka i går dock bra! Får helt enkelt klara mig på övriga äggrätter. Eller ska man mosa ägget när det är varmt såsmöret smälter?

Smöret brukar inte smälta helt. Blir ju en ganska fast röra.
    Men det kanske går att mosa med smält smör också. 
  • Boost
    Ckm skrev 2012-05-14 12:17:35 följande:
    Oh. Ursäkta all stavfel. Skriver från telefonen. Ungern-ingen.

För jag har ingen tid att åka iväg till gymmet när jag har "trillingar" hemma.

Haha Ungern, läste flera gånger första inlägget och fattade ingenting :)

Hur har du ätit då? Hur länge har du hållt på? 
    Har vågen rört på sig nånting överhuvudtaget? 
  • Boost
    Gladskit skrev 2012-05-14 13:00:45 följande:
    Finns för övrigt en grymt god "potatissallad" som man kan göra som inte innehåller en enda potatis. Istället är det squash/zucchini som känns precis som potatis och sen purjolök, kapris mm. Har inte receptet själv men en kompis hade med sig till en picknick och det var helt otroligt gott!
    Hjälper dig på traven ;)

Falsk potatissallad
    http://56kilo.alltforforaldrar.se/falsk-potatissallad-lc-lchf/comment-page-1/

• Boost

Jag kommer inte räkna kalorier nu under fakir veckan.
    Vet inte hur mycket fett och protein man bör få i sig, har inte läst något om det.

När äter du middag? Den lunch bör du ju stå dig på några timmar. Tycker att det ser bra ut. Så håller du dig fram till middagen tycker jag inte att du ska stoppa i dig något mer även fast du missat ett mål.

• Boost
    Gladskit skrev 2012-05-14 13:10:02 följande:
    Härligt
    Det var nog precis den. Supergott!

Verkligen. Så skönt med denna kost i och med att det finns så många olika bra komplement. Känner aldrig att jag direkt saknar något eller att kosten blir tråkig.
  • Boost
    Hoppet 3 skrev 2012-05-14 13:34:01 följande:
    Jag äter nog min middag vid 18 tiden. Kanske tar en bit brieost till mellanmål om jag inte klarar mig till 18.

De måste väl ändå vara ok? 

Det beror nog lite på hur strikt fakir du kör.
    Jag har försökt läsa runt på detta med Fakir och alla tycks köra lite olika.
    Själv ska jag försöka köra kött, fågel, fisk, ägg och smör så långt som det går. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**