memba skrev 2011-08-17 18:36:48 följande:
Tar åt mig litegrann,

No harm feelings!
Jag har läst och läst och läst på nätet, men inte alla ger samma info ... Det jag inte hittat på nätet, det frågar jag här! Jag läste också på endel innan start, men som skrivet, på många sidor förklaras mer eller mindre hur man ska äta, eller vad man ska äta, men sen tycker jag att viss info är lite missvisande ... Sen verkar det vara så olika, vissa äter mjölkprodukter, andra inte, vissa räknar kolhydrater, andra inte .. Men jag får väl se vad vågen säger, eller ?! Den pekar iallafall nedåt

När jag började med lchf så startade jag på ca 20 gram kollisar om dagen. Brydde mig inte om att väga eller så eftersom det var lätt att räkna, tyckte jag.
Gick ner jättefort första två veckorna eller så, sedan stannade det till. Då kollade jag
matdagboken.se och upptäckte att jag låg mellan 30-40 gram om dagen, så då sänkte jag till 20. Nu efter ett halvår har det stannat till igen så nu har jag sänkt ytterligare till ca 15, med två "ätdagar" i veckan då jag svullar till med 20-30
Men resten av maten har jag än så länge inte brytt mig om och det funkar bra. Så länge det funkar, kör på det. Börja inte mixtra förrän det faktiskt blir en platå ( kom ihåg dock att det kan vara bra att låta kroppen vila lite ) och du känner att det gamla inte funkar lika bra.
Man ska inte laga något som inte är trasigt
Min favoritsida är
kostdoktorn.se tycker all info som behövs finns där.