• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

mimmi006 skrev 2011-03-30 19:55:18 följande:
    Jag följer, det är ju jättebra!

Jag funderar lite... försöker träna ca 30 minuter varje dag.

Ska jag äta något efter om jag tränar sent?

Jag är inte hungrig, men kan vara lite sugen. Tyvärr gillar jag inte att knapra korv och ost, försöker komma på alternativ för jag tror jag äter för lite fett. Kan tillägga att jag är ganska liberal dvs räknar inte, men äter inte potatis, ris, pasta och undviker nästan helt mjöl, socker eller sötningsmedel.
    om du är såpass liberal så tror jag inte du behöver nåt extra. ät när du är hungrig, precis som vanligt. hur hårt tränar du? om du tycker att du blir trött och så efteråt så ta nåt litet innan och sen fyll på med nåt mer efter. om du inte är så strikt så kan du ju äta nåt med lite kolhydrater i antingen innan eller efter, men såklart inte en banan. kanske en tomat eller så. men det är ju om du tycker att du ser ett behov av det! annars funkar det bra att träna på fett
  • jeng
    juzze skrev 2011-03-30 20:10:09 följande:
    vilken är THE kladdkaka?
    ligger i recepttråden tror jag? eller iaf Linda TS variant av den .-)
  • jeng

Sukrin består av sockeralkoholer om jag inte minns fel. Det är alltså fortfarande 100% kolhydrater, men sockeralkoholer har inte samma påverkan på blodsockret som socker. Dock kanske inget man ska äta regelbundet (tycker jag iaf).

• jeng
    Linda1976 skrev 2011-03-30 20:28:26 följande:
    Stämmer. Enligt paketet så ska det inte påverka blodsockret alls, och det står typ0 kolhydrater, 0 kcal osv på... fan tro´t.
    På mitt vanliga sukrin så står det 100 gram kolhydrater. Minns dock inte om det står några kalorier, men jag tror det gör det också. På sukrin melis däremot så står det bara noll noll noll överallt. dubbla budskap någon?

Vissa sockeralkoholer har man ju visat stör blodsockret. Det står om det i bla matrevolutionen. Men vad jag har förstått så innehåller sukrin nåt som är av de bättre...? 
  • jeng

P28,
    Jag ser VÄLDRIG mycket på web-tv. Vi har ju självklart vanlig tv med, men vi är INTE typerna som passar en dag och en tid för att se på saker Däremot parkerar jag mig i min säng framför webb-tvn ett par timmar varje kväll. (Medan jag jobber eller sitter med datorn, eller när jag håller på att somna osv.) 

• jeng

Nu är jag fotad både med kläder och i underkläder (har fortfarande ingen bikini).
    La upp bilderna i mitt galleri i starka bilder för den som vill få sig ett gott skratt Var dock vänlig och KLICKA på bilderna för dom visas ju helt ihoptryckta i galleriet....

• jeng
    Mandel skrev 2011-03-31 08:26:23 följande:
    Men människa! Du är väl fin i kroppen!
    Med de svarta kläderna på är du jättefin. På underklädesbilderna syns det att du fött barn och tappat i vikt. Inget konstigt eller udda alls.

Modigt av dig!
    Tack!
    Nej precis. Jag har nått det stadiet där jag tycker att jag ser helt ok ut med kläder på! Känner mig inte fet och ful längre! Men utan kläder så har jag fortfarande en bra bit på väg. Stör mig på fettvalkar som verkar ha dykt upp under min viktuppgång. Syns kanske inte så bra på bilden, men dels är det ju magen under naveln då, men det förstår jag efter 2 täta graviditeter att det inte kommer se ut som förr! men sen har jag på sidan av baken. precis under troskanten typ, som om jag har tagit på mig nylonstrumpor och stoppar in vattenballonger :-P Roligare kan man ju ha det!

Nej, Jag har ju gått ner 30 kg, jag är i sluttampen på den här viktkampen! Så nog är jag relativt ok med det hela ändå...
  • jeng
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-31 09:08:20 följande:

ÅH! Jag är så glad! Jag hade ett delmål att få ner mitt mått runt om största delen på magen under 100 cm och nu är jag nere på 99! Nu är det delmålet att få ner midjemåttet under 80 - 2 cm kvar!

OCH, för ett tag sedan köpte jag ett par jeans som var något för små och ganska obekväma men nu sitter dom som en smäck! :D

Jag blir så glad när jag ser mig själv i spegeln, "konturerna" på magen har kommit tillbaka och ryggbrösten är i stort sett borta. Jippiiee!  Solig 

grattis!
  • jeng
    Underbara ungar skrev 2011-03-31 11:05:24 följande:
    Jag har gjort detsamma...  
    Du har gått ner massor o ska va stolt!! 
    Tack gumman!
    I sommar ska vi bikina oss ihop!

Men vad gör man åt det där maghänget som går halvvägs ner till knäna när man lutar sig framåt då? Vågar inte säga säkert just nu om det är fett eller lös hud. Säkert är det lite av båda, men jag hoppas att det ska bli bättre om jag får bort fettet. Inte supersugen på att göra en bukplastig, men när jag lutar mig minsta lilla framåt så hänger det rejält... Kan bli baddräkt i sommar trots all viktnedgång alltså... 
  • jeng

Finast,
    Vilka toppenresultat!

Jag glädjs åt att det var ytterligare 0.1 ner på vågen idag. Löjligt va? varke litet uns neråt istället för uppåt ger mig motivation och tro på att det kanske kommer lossna!!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**