Enensammamma skrev 2011-05-16 18:50:53 följande:
Så nu bombar jag med SERIÖSA frågor/frågeställninghar
Hur gör ni på sommaren, saknar ni inte glass?
Vad äter resten av familjen, barnen?
Hur gör ni när ni åker till vänner på middag? Äter ute på tex restaurang?
Säg att ni åker till liseberg en heldag med familjen, hur gör ni med maten då?
Saknar ni inte godis, bröd osv? Liksom ett helt liv utan gotter?
Jag va inte godissugen dom 10 dagarna jag körde lchf men jag VET att godis är underbart och längtade då efter det varje dag iaf.
Jag är inte så förtjust i glass så jag saknar det inte. Ska jag ha något blir det en mjukglass och max 1/år. Det tar jag isf.
Familjen äter samma som jag men barnen får potatis/ris/pasta till. Äter vi kött och sås som ingen av barnen gillar (6 åringen ratar, 1 åringen har svårt att tugga) så får de annat typ pannkakor.
Är vi hos vänner äter jag det tillåtna. Finns inget tillåtet ser jag till att äta så bra det går. Är jag på restaurang väljer jag kyckling, fisk, kött men utan pommes och ber om sallad och extra sås.
Jag kan sakna godis och jag faller ibland. Det är något jag jobbar med. Har jag haft sockerproblem sen jag var liten så är det inget jag förväntar mig försvinner på några veckor. Det är en process. Bröd saknar jag inte. Jag kan äta men inser ganska fort att det inte är gott. Vitt bröd smakar ju typ blä. Pågenlimpa däremot kan jag falla för enbart på doften och det var många gånger jag hade lust att vräka i mig x antal skivor när jag gjorde smörgåsar åt sonen men jag vet hur jag mår om jag svullar så jag lät bli. Men det var frestande. Fast i det stora hela saknar jag inte bröd ett dugg. Jag saknar mer själva bakandet. Jag bakade mycket innan, främst fikabröd och det saknar jag en hel del.
När vi har varit på Liseberg äter vi Burger King (tror jag det är som finns där) men jag äter bara hamburgaren och skippar brödet och pommes. Tar morötter istället.