• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

missypissy skrev 2011-04-09 09:04:10 följande:
    Hahaha, gud vad rolig hon är med sin bajsmani! Men går hennes program fortfarande? Eller är det bara du som är något av en expert på hennes tips?
    jeng skrev 2011-04-09 07:51:11 följande:
    Hahaha. Självklart för att jag hade en bra vikt igår så gick jag typ inte ner nåt inatt som man normalt gör. Så typiskt! :-P Men jag är peppad ändå! *sa hon liggandes i sängen ätandes choklad*
    Idag ska bli en bra dag. Undrar bara vad jag ska göra med den!
    Det går på 4+, jag kollar på webbtv när jag inte ställer så höga krav på vad som underhåller mig I avsnittet jag såg i dag på morgonen så sa hon att mättat fett är skadligt för typ 2-diabetiker, och satte människan på att äta sojabönor. Suck. Tungan ute
  • Denebola

Skipper hade ju någon bajsfrämjande gång hon lärde ut i något program. Man skulle ta sig fram gåendes på huk! Deltagaren fick i uppgift att ta sig fram på det sättet när hon klev upp så att tarmarna fick morgongympa...

• Denebola
    yena89 skrev 2011-04-09 14:25:06 följande:
    Mm för det är ju fettet som gör att blodsockret stiger, inte kolhydraterna.........................
    Ja, det vet väl varenda människa att det är så!
  • Denebola

Jag mår som jag förtjänar idag, åt glass igår och har huvudvärk idag Gråter

• Denebola
    yena89 skrev 2011-04-09 14:43:05 följande:
    Ja!! En sockersjuk människa ska äta socker!!
    Precis som en nötallergiker ska äta nötter!
    Och jag som inte tål soja måste dricka soja för att må bra!!

Samma korkade logik x)
    Du har knäckt koden!!
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-09 14:43:52 följande:
    Jag åt pizza igår :( Jävla kolhydrats-krävande mens :(  Gråter
    Tror jag druckit lite för lite också, det har nog gjort sitt till. Egentligen borde man nog dricka rejält när man kolhydratfuskar, eftersom kolhydrater binder så mycket vätska. Dvs. förhindra uttorkning, på samma sätt som "varannan vatten" gäller för alkohol.
  • Denebola

Bleh, kan inte jag få slippa den här huvudvärken snart? *jättesyndommigochdetärvisstinteallsmittegetfel*

• Denebola
    helene306 skrev 2011-04-09 20:35:23 följande:
    I morgon är den borta!

Jag pimplar vin för första gången sen 8/8 2009 och det är himlans gott!
    Jag fuskade och tog en värktablett eftersom det inte hjälpte med varken massor av vatten eller kaffe. Ska jobba i natt så jag orkade inte vänta ut den.
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-04-09 20:42:49 följande:
    Då gjorde du rätt! Att jobba natt med huvudvärk gör att man blir tröttare än vad man egentligen inet är. Hoppas natten går bra!
    Jo, särskilt som huvudvärken suttit i sedan förmiddagen... Natten lär gå bra, är inte många timmars arbete Hade nog kunnat härda ut även om huvudvärken inte gett med sig.
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-09 20:44:06 följande:
    Jag kör väldigt mycket blandad sallad (såna färdiga salladspåsar, men det går ju att göra själv med) eller sparris. Trivs bra med det! Köper hem annat ibland, men det blir inte altid använt, så jag har lagt ner det! Jag äter sallad när jag vill ha lite fräshare mat eller är lite trött på fettkänslan, och så kör vi med sparris när vi vill ha varma grönsaker!
    Baconlindad färsk sparris... *drool*
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**