• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bordeaux skrev 2011-04-07 15:51:24 följande:
    I min värld är dem som inte vill/känner sig som kvinnor eller män hennar, resten av befolkningen är honor och hanar.
    I min värld kan alla benämnas hen, eftersom det är könsneutralt. Motsvarande "personen" i stället för "mannen"/"kvinnan" helt enkelt
  • Denebola
    Sinne skrev 2011-04-07 15:51:39 följande:
    Lägger till tråden i favoriter! :)

Är småhungrig jämt och alltid svullen kring magen, jättestiligt. Har dessutom konstant tjorv med magen så jag tänkte testa lchf när jag lika slutar röka och börjar motionera mer ;)

Dock måste jag fuska lite då jag inte kan leva utan fil, inte än iaf. Jag klarar inte av vispgrädde i mat heller, allt annat går bra i icke-light-verson. Samt att jag gärna vill ha min gula mjölk (lättmjölk) i kaffet.

Annars så ska det nog gå fint. Är spyless på pasta och bröd som tur är! Dock kommer det finnas hemma då jag har en liten vilde här hemma som äter sånt ;)
    Tjorv och gul lättmjölk... Var i Norrland bor du?
  • Denebola
    Bordeaux skrev 2011-04-07 16:08:12 följande:
    Och i verligheten som jag lever i finns det bara Männen och Frauen. Min tyskalärare tittade konstigt och tänkte säkert konstiga tankar om mig nör jag frågade om det fanns ett tyskt hen-ord
    Inte jättekonstigt med tanke på att det knappt ens finns i svenskan (dvs inte konstigt att det inte finns i alla språk). Men fråga en finne, så får du ett ja
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-07 16:11:45 följande:
    Sorry, men fattade itne dedär...
    Tror hon menade att "cp" inte bör användas felaktigt.
  • Denebola
    Denebola skrev 2011-04-07 16:27:59 följande:
    Tror hon menade att "cp" inte bör användas felaktigt.
    Dvs med negativ klang.
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-04-07 16:13:54 följande:
    Nej det har jag inte. Jag har ont vid ägglossning men inte alls vid mens. Skumt eftersom jag har kopparspiral. Men men. Tampong använder jag inte heller men är du svullen tänker jag mer på att dina slemhinnor är irriterade. En tampong irriterar ordentligt. Använd binda istället så underlivet får vila.  Själv kör jag med menskopp, en underbar uppfinning för kvinnan och den kan jag varmt rekommendera
    ...
    Menskopp Hjärta Helt ärligt ett av mina bästa köp någonsin. Topp 3, lätt, men jag har inte kommit på vilka de andra två är 
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-07 16:16:59 följande:
    Jag använder bara tampong när jag ska iväg. Hemma har jag binda. Men skulle ta ut den innan natten och den hade inte sugit sig full, kanske det som gjorde att slemhinnan skadades eller något. Jag får vänta och se. När jag känner runt området där livmodern är känns det hårt. tror inte det brukar kännas så.
    Jo, menskopp har jag hört talas om, och ska väl införskaffa den när pengarna kommer in i kassan och jag känner jag har råd :)
    Du tjänar in den rätt fort Men visst, man behöver ha likvida medel också för att kunna göra en investering. Om du brukar handla/planerar att handla på bodystore.com så har de femmecup för 249:-
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-07 16:33:19 följande:
    Jaha, int hade väl jag en  negativ klang i det. Men men..
    helene306 skrev 2011-04-07 16:30:07 följande:
    Var tampongen torr när du tog ut den kan det ha irriterat slemhinnan och gjort att det svullnar. När du känner runt området där livmodern är, menar du att du känner utanpå magen då?
    Jag tycker inte att "min kropp är jättecp just nu" låter särskilt postivit. Men vi kan lämna det, vi behöver inte börja bråka
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-07 16:54:52 följande:
    Jo det är mest att jag typ aldrig haft mensvärk och kramper under hela mensen :P Men då fick kroppen för sig att testa nåt nytt då och jävlas lite antar jag ^^ Vet bara att den dagen jag fick det, igår morse, då hade jag smärtor jag aldrig haft innan :P Vart tvungen att ta 2 värktabletter, när det inte hjälpte stoppade jag i mig sömntabletter så jag däckade på sängen, men jag slapp ju smärtan iaf x)
    Du kanske fick min mensvärk, jag hade ingen den här månaden Vad tog du för värktabletter? Ibuprofen är kramplösande så det är bättre än paracetamol mot mensvärk.
  • Denebola
    Mamma till Noelle och William skrev 2011-04-07 17:46:57 följande:
    Bröd är ju något jag har svårt att leva utan. Vilket är ert bästa recept på LCHF-bröd?
    Bounty skriver många om, recept?
    Ska googla också, men här verkar folk gärna ställa upp :)
    Lembas
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**