• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Äggsmör är gott! Särskilt med en klick mayyo och lite nersmulat knaperstekt bacon!

• Denebola
    Linda1976 skrev 2011-04-12 08:55:39 följande:
    Ok girls, då kör vi lite allsång!

*Omstart Omstart hela dan*  
    *sjunger med och hejar på*
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-04-12 09:26:12 följande:
    ALLT är gott med bacon så jag kanske ska ge det en chans
    Apropå bacon, och tillbaka till Gillian McKieth, så visade hon en tjej hur många kalorier hon äter på en vecka genom att lassa upp en massa bacon på en tallrik. De stod där och var äcklade tillsammans, jag tänkte *mums*
  • Denebola

<bajsprat>Man brukar ju prata om att linfrö är så bra för att hålla magen igång, men är det någon mer än jag som tycker att sesamfrön är snäppet värre? Märker stor skillnad om jag äter sesambrödet istället för lembas, eller som häromdagen då jag gjorde den sesampanerade kycklingen...</bajsprat>

• Denebola
    JAndersson skrev 2011-04-12 10:07:43 följande:
    Läste igenom lite här. Jucea: Har du problem med halsbränna så kan det va att du ätit av för mycket "sur" mat. Tex kött är det... Prova drick vatten med lite pressad citron i, eller sån färdig pressad går oxå bra. Det blir basiskt i magen. Jag har problem med magkatarr och det blev ganska mycket när jag började med lchf. Nu behöver jag bara ta medicin nån gång ibland, citronvattnet till mat hjälper till tycker jag. Testa det kanske? Hoppas du kommer på banan igen! Och vem vet, det kanske hjälpte kroppen med en kolhydratschock igår
    Citron är väl surt om något?!
  • Denebola
    sininen skrev 2011-04-12 10:42:27 följande:
    I Finland äter man äggsmör ganska ofta. Gott ju. ^^ 

Vi börjar med LCHF på lördag och funderar över det här med frukostar. Med en bebis i fokus orkar jag inte alltid ställa mig och koka/ steka mat... Kesella är gott. Funkar det? Jag har kollat massa recept på nätet och det verkar inte bli omnämnt nånstans så då undrar jag om det innehåller något som man ska undvika?
    Kesella är ganska magert. Satsa i så fall hellre på creme fraiche. Annars tipsar jag om ägg- och baconmuffins, gör en storsats, frys in och ta upp ett par på kvällen så tinar de i kylen. Ät kalla eller mikra 30-60 sekunder.

Ägg- och baconmuffins - 12st

10 ägg
    1 dl vispgrädde
    2 dl ost
    2 pkt bacon
    peppar

Blanda ägg, grädde och peppar.
    Klipp baconet i små bitar och stek.

Fördela ost och bacon i muffinsformar. Häll sedan över äggsmeten.

In i ugnen i ca 175 grader i 20 minuter. För att få färg på muffinsen kan du höja temperaturen till 200 grader de sista fem minuterna.
  • Denebola

Om jag ska vara med i en FB-grupp ser jag gärna att namnet är lite anonymt, samt att det är en sluten grupp där endast medlemmar får se innehållet. Har inget emot att diskutera LCHF med personer IRL, men är inte sugen på att gasta ut det på FB.

• Denebola
    yena89 skrev 2011-04-12 12:06:52 följande:
    Säg till om ni kan hitta gruppen....för jag vet inte om det är jag som måste lägga till. Jag gjorde den hemlig så alla bordeju kunna se den, men bara medlemmar kan se innehållet.
    Jag såg den först, nu ser jag den inte. Du har ändrat inställnigarna från sluten till hemlig, eller?
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-04-12 12:13:33 följande:
    Om jag gör om namnet till "stora feta hemliga gruppen!" då? :P
    Haha Går det ens att byta namnpå grupper efter att de är startade?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**