ofrivilligbonusmamma skrev 2011-05-15 21:59:44 följande:
Jag har en fundering; när ni pratar om att fuska osv. Vad btyder "att fuska" för er?.
Är det när man smakar på några chipsbitar, eller är det när man äter en hel näve eller en halv påse?
Är det när man tar en tugga av en fralla eller är det när man käkar upp en hel fralla?
Är det fusk när man smakar några skedar av mannens glass eller när man själv äter en hel skål?
(Hoppas ni förstår vart jag vill komma).

Vad betyder "fusk" för just dig?
Och helt OT:
När man får frågan: "Är det inte dags för en liten snart?", betyder det att man blivit vuxen då? För i så fall har jag inte riktigt hängt med i svängarna.. haha

Fusk för mig är när jag ligger långt ifrån 20g om dagen. Oftast är det planerat. Nu snart fyller tex min kompis år och då sa vi att vi ska käka kinamat och gå på mAX efteråt. Och ska jag betala 140 spänn för en helgbuffe ska jag bannemej äta av allt

Pizza är med fusk, fast det är mest impulsiv hetsätning :(
En bekelse på ett café eller glass och chips är fusk för mig. Räknar även festande som fusk då det blir öl och söta spritdrycker.
Försöker som mest planera in fusk, och då så att man njuter av det och inte vräker i sig bara föratt. Och färsöker att itne äta sånt mer än en gång i månaden. dels för jag m,år lite dåligt efter och dels för det stooppar viktnedgången. Ibland kan jag dock ha tur. Käkade pizza för en vecka sen typ och gick inte upp av det, har tvärtom gått ner :)