• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Dag två på jobbet avkalrat! Imorrn är sista inskolningsdgaen och på fredag är min första riktiga dag.
    Då ska jag sluta följa efter min handledare och jobba själv.
    Jag känner mig verkligen som en praktikant och när det larmar så vågar jag inte gå till patienten för jag inte tror jag har behörigheten. Hur korkad för jag vara? Det är ju precis DET jag ska göra. Det är ju förfna det som jag får betald för. Jag är en av dom varför ska då jag vara så osäker och tro att jag itne får göra nåt? Blir galen på miog själv ibland.

Sen ger dom sockerfria kakor till diabetikerna för dom är så noga med det. tror du itne det var en vanlig bulle på vetemjöl och sötad med fruktos? Jag fick ju förklara för dom att vetemjölet i princip har samma effekt som sockret, för o inte snacka om fruktosen. Nä det visste dom inte. o människorna är ändå utbildade..herrejisses vilket hjärntvättad yrke har jag hamnat i?

Illamåendet var inte så värst idag. Mest på morgonen och sen lite smått fördelad över dagen. Stickningarna har dock inte försvunnit och det känns som att nån kramar om livmodern hela tiden.
    Sen dricker jag för lite och äter för lite. Drack bara te med grädde och sen pt jag en köttbit med lite curryfräst zucchini, men fick otrolig ont i magen av det :s är fortfarande gasig. ahja.

Jaha, det vart min dag de ifall nån är intresserad haha
    Imorrn ska jag jobba morgon-pass så jag ska gå o lägga mig snart ^^ Gonatt alla ni^^

• yena89
    Denebola skrev 2011-05-18 21:31:54 följande:
    Jag äter också för lite just nu. Både idag och igår har jag mått lite småskumt, nästan illamående men inte riktigt, idag vaknade jag inte till förrän kl 18 ungefär och då hade jag varit vaken sen 10.30 (somnade sent). Typ varit apatisk hela dagen, men ändå lyckats äta lite grann, ett par lembas, 2 ägg och en stor näve räkor i CF och majonnäs. Dock lite för många bountys också, men men. Hoppas att det beror på sömnbrist, men det känns så konstigt bara.
    Ja visst är det jobbigt när allt bara känns så konstigt och man inte vet vrf :/
    Får vara duktigare på maten nu. Imorrn kommer mina shiratake(?)nudlar så det kommer bli spännande att smaka på :)
  • yena89

Jucea och ni med IBS, det har kommit ett läkemedel till sverige mot IBS och dyspepsi. IBEROGAST heter det och är växtbaserad. Har själv tagit det och det är bra. Inga konstigheter i det. Kan bara rekommendera det. Det ör från tyskland och tyskarna är väldigt bra när det kommer till naturens egna läkningskrafter :)

• yena89

Isch jucea å sjukt fin du är! Vet du det egentligen? Personligen tycker jag inte du behöver bry dig så mkt om dom sista kg. Du har ju öndå fött barn och då kan man inte se ut som 20, även fast du är nära;). Om man inte har bra gener eller bor i hollywood. Så låt dom kg försvinna i sin takt och var glad för hur vacker du är nu redan! :D fast det är ju jag, jag vet att du vilm bli av med kg ;) Själv funderar jag på att ta tetstet nu idag. Symptomen är kvar. Illamående och värk och stickningar i tjejmage. Igår fick jag även metallsmak i munnen som jag kommer ihåg att jag hade sist med. Men är så rädd för resultatet. Är det negativt kan jag ju inte lita på det och har slösat på testet. Är det positivt så aa...det har gått 12 dagar sen ÄL nu...kan ju iofs gå tilm ungdomsmottagningen och ta test om symptomen finns kvar i slutet av månaden. Samtidigt är jag helt övertygad att den kommer visa negativ nu.

• yena89

Ja men inte går du väl runt naken på stan heller? :D Träning gör en ju fastare. Ville inte du testa pilates? Nää jag var så korkad och tog testet nu så det blev ju såklart negativt. Vill så gärna ta till mig resultatet men vet att jag inte kan det :/ Nu ska jag vänta och se. Är symptomen kvar om en vecka får jag helt enkelt ta o köpa nytt eller gå till ungdomsmottagningen :)

• yena89

Nä uscha. Igår åt jag inget förrän på kvällen, och då var det pizza och pommes. Och imorse åt jag resten av pizzan och har hittills inte ätit nåt. Och kommer nog inte göra de heller. Ingen matlust alls. Men hungrig e jag. Imorgon kommer kompisen och vi kommer testa nudlarna men mer än så kommer jag nog inte få i mig. Funderar på att trycka i mig lite broccoli. Det är slut på grädde annars hade jag druckit te. Det är lätt o få i sig. Kanske ska göra äggmjölk? Nä uärk. Och trött är jag så det inte är sant. "vilade" precis i fem timmar! Och gå runt o gråta gör jag med och vet inte vrf. nej fy vad jag klagar..förlåt :/

• yena89
    Denebola skrev 2011-05-22 19:34:21 följande:
    Jobbigt Jag brukar kunna äta broccoli med smör om jag inte är sugen på något. Kram på dig!
    Tack {#emotions_dlg.flower}
    Tinar kyckling nu så kanske kan steka det med lite ägg bara och ha lite broccoli till :)
  • yena89

Nu har jag stekt ihop kyckling med ägg, broccoli och ett halvt paket vanliga nudlar (ca 7g kh) och är seriöst kräkfärdig :( men jag fick iaf i mig lite så :)

• yena89
    unimum skrev 2011-05-22 22:39:46 följande:
    Hej!
    Jag äter också enligt LCHF och undrar om ni läst denna forskning?

www.annals.org/content/153/5/289.abstract
    www.livskick.nu/index.php/kost/mat/1110-minsk...

(hoppas att det är OK att jag kastar in en fråga i denna tråd!)
    Har du läst studien? Skummade igenom lite och det ser ut som att dom åt för mkt kolhydrater. lågkolhydrtaskost är inte alltid LCHF. Personerna åt minst 37E% kolhydrater om jag tolkar tabellen rätt. Visserligen lågt och kan klassas som lågkolhydratskost men i samband med fettet blev det onyttigt, drf fick dom fler hjärtsjukdomar.
  • yena89
    Wiken skrev 2011-05-23 11:48:14 följande:

Hej!

Är helt ny här och har bara en liten fråga. Hur mycket tappar ni i vikt/vecka?
    Jag har gått på pulver nu och tappat ca 2 kilo/vecka.
    Frågan är om det är värt det, att plåga kroppen.
    Hade en dålig dag igår och funderar nu på att börja med lchf. Är ju livrädd för att gå upp i vikt.

Risken att gå upp finns ju där. Det finns det alltid. Din kropp är ju i obalans så. Annars har jag hört att man kan lyckas med en övergång eftersom kroppen redan är ketos, men då pga svält.
    Sen hur mkt man tappar är otroligt indivisuellt. Vissa tappar 10-15 kg första månaden. Vissa tappar inget första månaderna och sen rasar dom i vikt.

Hur mkt har du att gå ner?
    Du säger att du är livrädd att gå upp i vikt, men det kommer du göra ändå efter avslutad pulverkur om du inte halvsvälter dig då också.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**