jeng skrev 2011-06-02 14:02:31 följande:
Ja, dels gjorde ju jag det ett tag, eller nej det gjorde jag inte, men jag åt ju bara vissa sorter och i vissa mängder.... Men sen verkar det som att alla som är negativa till lågkolhydratkost BARA hör om slevar med fett och inga grönsaker, och den extremistiska lilla lilla biten av LCHF typ... Medan dom som är positiva och vill prova på har läst om hälsovarianten, den kanske lite för liberala för just viktnedgång... Hur sjukt är inte det att man bara hör det man vill höra?
Jaha, jag trodde att du gick runt och sa man inte ska äta grönsaker. Men då fattar jag. Ja många anti-LCHFare får ju sin "kunskap" om LCHF från skvallerpressen där vi enligt dem äter "mycket fett och mycket protein", grönsaker nämner man ingenstans. Sen kommer jag aldrig bli klok på "mycket protein" Jag äter nästan aldrig mer än 20E% men visst, fakirar man blire ju en hel del kött kanske.
Uscha, ingen fin dag på jobbet. Hatar att livet ska behöva ta slut.
Sen igår tänkte jag börja mer med LCHF igen och gjorde köttfärssås med dom där svampnudlarna. Tror du inte jag vaknade med världens illamående igen` (och även världens mensvärk)? Men jag ignorerade det och åt ugnsomlett med svampstuvning vilket gjorde illamåendet ännu värre xD Helst av allt vill jag skita i maten och bara äta sallad typ men det går ju inte så ikväll innan jag drog hem stoppa jag i mig en ostfralla :(
Om det inte är nåt barn då blir jag fan tokig snart. Varför ska kroppen bete sig sådär? Har gått upp i vikt igen och blir deppig av det. Får små gråtattacker hela tiden (framförallt när jag fick veta att en kollega är i vecka 7).
Sprang och kissade typ 14 gånger idag, helt sjukt, och då har jag inte ens druckit mycket..
BLÄ på kroppen!
Förlåt, ville skriva av mig.