• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hur många KH innehåller ert mandelmjöl?

• stjierna

NollÅtta: jag har försökt samma sak, men min mamma är FÖR sockerberoende för att ge med sig ;) och så skyller hon på sin Krohns, men jag har hittat massa studier som påvisar att en liberal kost av LCHF med minskat mejerifett och ist få fett från fisk, avokado, raps- och kokosolja istället skulle FRÄMJA den med Krohns.. Det blundar hon för o vräker i sig socker, kakor, godis, bröd, potatis och flingor. Rena hälsokuren :P

• stjierna

Chicky01: jag har kört fakir och det resulterade inte i viktminskning, så det är inte garanterat :)
    Jag har ätit LCHF sedan i mars, men står fortfarande på inskrivningsvikten "trots alla försök", så nu äter jag LCHF, med mindre mejerier, och mår bra och så väntar jag ut kroppen tills den fattar galoppen :)
    Jag har BMI på 29.4.

• stjierna

Vem hade köpt kokosmjöl? Vilken sort? Det finns MASSOR att baka på kokosmjöl!

För övrigt, vilka här går upp i vikt innan/vid mens och hur mycket går ni upp?

• stjierna
    Spana skrev 2012-08-10 08:02:50 följande:
    jag har köpt! Tungan ute
    Måste man ha den där mandelmjölen i de flesta recept? Eller räcker det med kokosmjölen o sånt?

Mandelmjölen var slut o dessutom dyr :/

Var hittar jag recetpten?       
    Man -måste- inte ha mandelmjöl i allt, min mamma är allergisk och jag är känslig mot mandel, så jag byter helt sonika ut mandelmjöl mot kokosnötsmjöl. Men när du skriver att mandelmjöl är dyrt - vilket kokosnötsmjöl har du då köpt?? kokosnötsmjöl som är okej att äta när man äter LCHF är nämligen snordyrt... I gengäld behövs inte alls lika mkt kokosnötsmjöl som mandelmjöl, eftersom det är så mycket mer kompakt.

googla på recept, finns en hel del, dock så kryllar det ju inte direkt av dom ;) 
    matildaslchf.wordpress.com - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna
    tiiitti skrev 2012-08-10 17:44:29 följande:
    Kan man göra glass Utan glassmaskin? Kan man äta sådan glass när man är strikt eller kommer man lätt upp i många KH?
    Det beror ju på vad du gör glassen på - isglass är ju nästan "gratis" ;)

om du gör kokosglass så kan du ju använda kokosmjölk som innehåller typ 2 KH/100 gram. :) 
    matildaslchf.wordpress.com - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna

LokesMammi: chokladglass, vilken bra idé! Jag ska genast ställa mig i köket o sätta en smet!! :D

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**