**Den stora feta LCHF-tråden**
Min menscykel har heller inte påverkats alls - den är mer pålitlig än någonsin. Däremot har jag blivit av med nästan alla mina besvär från min PMDS. SÅ skönt!
Min menscykel har heller inte påverkats alls - den är mer pålitlig än någonsin. Däremot har jag blivit av med nästan alla mina besvär från min PMDS. SÅ skönt!
Jag1977: öl klassas väl som flytande socler, så det är ju inre så bra. Har du tur så stannar bara viktnedgången upp någon dag! :)
Jag äter omega-3 med vitamin D, och magnesium-tabletter varje dag. Mest för att jag är askass på att få i mig tillräckligt med fisk, och jag är allergisk mot många (inte alla) nötter, så de nötter jag faktiskt äter är jag väldigt sparsam o försiktig med.
Jag funderar på om jag behöver Selen, men jag vet inte riktigt hur brist på Selen visar sig?
Dagens intag: 54 gr pritein, 12 gr kolhydrater, 90 gr fett. Totalt 1072 kcal. Det känns som en helt okej dag, faktiskt! :)
PrOTein, såklart :P
ShapeUp. Dom har en ny funktion att man kan scanna streckkoderna så kommer varan upp automatiskt och så lägger man bara in mängd av maten. Skitsmidigt! :)
Allrona: allvar? Vet dom inte att blodsockret inte åker verg- och dalbana utan kolhydrater?? Jesus.
Vad sa du till dom när dom ojjade sig?
Jag måste bara få glädjeskutta lite. Har hållt på (strikt) med LCHF sedan 1a mars, med undantag för 3 veckor i juni, och har stadigt stått stilla på 94 kg.
Jag har testat allt - warrior, pf, ej mejeri, fakir, fakir ufo osv osv. För 4 veckor sedan bestämde jag mig för att bara äta normal LCHF, inget uteslutande alls, så jag har tillåtit både mejerier, nötter, bär, choklad, alla grönsaker (försiktig med blomkål, då det triggar mig) även underjordsgrönsaker. Och fram till förra frdagen stod jag fortfarande stadigt på 94 kg, men mådde såå mycket bättre både fysiskt o psykiskt, och idag när jag ställde mig på vågen o var beredd på mina (numera väldigt kärvänliga) 94 kg så stod vågfan tamigtusan på 91.9 kg!
Kan det vara så att min kropp ÄNTLIGEN har slappnat av o vågat släppa efter? Jag bågar inte ropa hej förens vågen visar minst -5 kg från ursprungsvikten, DÅ känns det på riktigt!
Tack, alla! Det känns tokskönt! Fast jag tycker inte att det "känns" på mig.. Ff uppblåst mage o sådär. Men självklart underbart att vågen rör sig nedåt! Jag hoppas, hoppas, hoppas att det släppt nu!
Jag mår också överjävligt av snabba kolhydrater. Obehagskänsla, illamående, kallsvettningar osv. Verkligen inte värt det!
Det känns som jag inbillar mig att det känns när man typ får i sig uppåtknark - jag blir speedad, rastlös och illamående.